انتخاب بهترین سیستم مدیریت محتوا

انتخاب cms مناسب

آیا نمی دانید از چه پلتفرم سیستم مدیریت محتوایی برای ساخت وب سایت خود استفاده کنید؟ در این مقاله ما برای انتخاب بهترین پلتفرم CMS به شما کمک خواهیم کرد.

یک پلتفرم CMS (سیستم مدیریت محتوا) به شما این امکان را می دهد که بدون برنامه نویسی یک خط کد به راحتی یک وب سایت (حداقل برای اکثر آنها که این گونه است) ایجاد کنید. گزینه های CMS زیادی در دسترس است، به این معنی که ممکن است برای انتخاب بهترین CMS برای نیازهای خود دچار مشکل شوید.

در این مقاله، توضیح خواهیم داد که چرا انتخاب پلتفرم CMS مناسب برای وب سایت خود بسیار مهم است. ما همچنین انتخاب های برتر خود را برای بهترین سیستم عامل های CMS همراه با مقایسه در مقالات آینده به اشتراک خواهیم گذاشت.

بهترین سیستم عامل سیستم مدیریت محتوا در مقایسه با پلتفرم CMS چیست؟

پلتفرم CMS (پلتفرم سیستم مدیریت محتوا ) نرم افزاری است که به شما امکان می دهد به راحتی محتوا را مدیریت کرده و یک وب سایت ایجاد کنید.

به طور معمول، صفحات وب به زبان های برنامه نویسی HTML، جاوا اسکریپت و CSS نوشته می شوند. اگر قصد دارید وب سایتی بدون استفاده از پلتفرم CMS موجود بسازید، باید این زبان ها را یاد بگیرید و کدهای زیادی بنویسید.

پلتفرم های CMS این مشکل را حل می کنند که به شما امکان می دهد بدون نوشتن کد یا یادگیری برنامه نویسی یک وب سایت ایجاد کنید. البته اگر به دنبال یک سیستم مدیریت محتوای مناسب برای توسعه‌دهندگان نباشید، به این معنی که از قبل نحوه کدنویسی را می‌دانید.

چگونه بهترین پلتفرم سیستم مدیریت محتوا را برای وب سایت خود انتخاب کنید؟

تعداد زیادی پلتفرم CMS وجود دارد، بنابراین کدام یک را باید انتخاب کنید؟ قبل از اینکه به مقایسه پلتفرم CMS خود بپردازیم، باید بدانیم که در یک سیستم مدیریت محتوا خوب به دنبال چه مواردی باشید.

قابلیت های سیستم های مدیریت محتوا

راحتی در استفاده

شما یک CMS می خواهید که ایجاد و ویرایش کردن محتوا را برای شما آسان کند. که اغلب به معنای داشتن یک رابط کشیدن و رها کردن است، بنابراین می توانید عناصر مختلفی را در صفحات خود اضافه کنید. نحوه ثبت تغییرات در محتوای وب سایت شما پس از انتشار بایستی آسان و سریع باشد.

گزینه های طراحی

سیستم مدیریت محتوا بایستی انتخاب های زیادی برای الگوهای طراحی وب سایت به شما ارائه کند. همچنین امکان سفارشی سازی مطابق با نیازهای شما برای وب سایت را باید فراهم کند تا بتوانید بدون نوشتن کد به مقصود خود برسید.

قابلیت حمل داده ها

یک پلتفرم سیستم مدیریت محتوای خوب و مناسب امکاناتی را در دسترس شما قرار میدهد تا با خیالی آسوده اطلاعت مورد نیاز خود را برون ریزی کنید و به مکان های دیگر بفرستید.

به عنوان مثال، ممکن است بعداً تصمیم بگیرید که یک پلت فرم متفاوت یا یک شرکت میزبان متفاوت را انتخاب کنید. براحتی بتوانید کلیه داده ها را با آزادی کامل حرکت داده و انتقال دهید.

افزونه ها

همه وب سایت ها یکسان نیستند. به همین دلیل است که برای هر پلتفرم CMS غیرممکن است که تمام ویژگی‌هایی را که برای هر وب‌سایتی برآورده می‌کنند ارائه کند. افزونه ها این مشکل را برطرف می کنند. آنها نرم افزارهای جداگانه ای هستند که فقط می توانید روی نرم افزار CMS خود نصب کنید تا ویژگی های آن را گسترش دهید و در صورت نیاز موارد جدید اضافه کنید. ادان های افزودنی را می توان مانند برنامه هایی برای پلتفرم CMS در نظر گرفت.

گزینه های راهنما و پشتیبانی

اگرچه هدف پلتفرم‌های سیستم مدیریت محتوای کنونی تا حد امکان ایجاد یک وب‌سایت ساده است، ولی هنوز ممکن است سؤالاتی برای شما پیش بیاید. در صورت گیر افتادن، با این مساله مواجه شوید که چه کمک و پشتیبانی در دسترس است. برخی از ارائه دهندگان CMS تعداد انگشت شماری پرسش های متداول و یک تیم خدمات مشتری دارند که به طور دردناکی در پاسخگویی کند هستند. اما مابقی دارای یک جامعه حمایتی بزرگ هستند که می توانند در هر زمانی از شبانه روز به شما کمک کند.

قیمت پلتفرم سیستم مدیریت محتوا

برخی از سیستم عامل های سیستم مدیریت محتوا کاملا رایگان هستند. اما برخی یک هزینه ماهانه دریافت می کنند. حتی با پلتفرم‌های رایگان CMS، اغلب باید برای برنامه‌های افزودنی، طرح‌ها و/یا خدمات میزبانی وب شخص ثالث هزینه بپردازید. سعی کنید قبل از انتخاب CMS تا جایی که می توانید از قیمت گذاری آن مطلع شوید تا هیچ سورپرایز ناخوشایندی نداشته باشید.

در مقالات بعدی ما به شما کمک خواهیم کرد تا اطلاعات دقیق تری از انواع سیستم های مدیریت محتوا داشته باشید و با مقایسه آنها انتخاب ساده تری داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *