حذف بک لینک اسپم سایت و تاثیر ان در سئو

حذف لینک اسپم

به طور معمول بک لینک اسپم به سئوی سایت آسیب وارد می کند و مدیر سایت باید این بک لینک ها را مرتب بررسی کند. حذف لینک های مخرب برای حفظ تلاش های سئوی وب سایت شما ضروری است. لینک های مخرب لینک های غیر طبیعی هستند که به رتبه بندی وب سایت آسیب می رسانند و می توانند باعث جریمه شدن وب سایت شما توسط گوگل شوند. بک لینک های مخرب به دلایل زیادی ایجاد می شوند. در ادامه به نحوه حذف بک لینک اسپم و آموزش دلایل ایجاد و یا خرید بک لینک pbn می پردازیم.

بک لینک های اسپم چیست؟

تقریبا تمام بک لینک هایی که به وب سایت شما مرتبط نیستند در دسته بک لینک های مخرب قرار می گیرند. همچنین بک لینک هایی وجود دارند که باید حتی الامکان از آن ها اجتناب کرد:

  • پیوندهایی از دامنه هایی که جریمه و پنالتی شده اند.
  • پیوندهایی از سایت های جعلی و نامربوط مثل سایت های قمار و…
  • بک لینک از سایت های خارجی
  • شمار زیادی لینک از سایت های غیر مرتبط

چگونه بک لینک های مخرب ایجاد می شوند؟

دلایل زیادی برای ایجاد بک لینک مخرب وجود دارد. به عنوان مثال، شرکت سئو که با آن کار می کنید و بهینه سازی وب سایت شما را انجام می دهد، می تواند این کار را انجام دهد. مجموعه هایی هستند که لینک های مخرب را جمع آوری می کنند و آن ها را به مشتریان خود عرضه می کنند تا فورا رتبه بندی را افزایش دهند. ممکن است با برخی از شرکت های سئو مواجه شوید که از دستورالعمل های مدیر وب سایت پیروی نمی کنند. ارتباط با این شرکت ها می تواند به سلامت وب سایت شما آسیب جدی وارد کند.

یکی دیگر از دلایل ایجاد بک لینک اسپم، رقبای شما هستند؛ صاحبان وب سایت و کارشناسان سئو تمام تلاش خود را می کنند تا وب سایت های خود را در صفحه اول گوگل و موتورهای جستجوی دیگر رتبه بندی کنند. اما متاسفانه برخی از رقبای شما ممکن است از حملات سئو منفی علیه وب سایت شما استفاده کنند.

ایجاد بک لینک های اسپم برای یک وب سایت رایج ترین روشی است که برای از بین بردن و کاهش رتبه بهترین وب سایت ها استفاده می شود. اما نگران نباشید، با بررسی مداوم وب سایت خود می توانید این لینک ها را حذف کنید. به علاوه، اگر وب سایت بزرگی دارید، می توانید از کارشناسان سئوکار اصفهان و شرکت های معتبر سئو نیز کمک بگیرید.

به چه دلیل حذف بک لینک اسپم برای سئو اهمیت دارد؟

بک لینک های مخرب می توانند در رتبه بندی وب سایت شما اثر منفی بگذارند و در صورتی که گوگل متوجه شود که یک سایت دارای تعداد زیادی از این بک لینک ها است، حتی می تواند وب سایت را از نتایج جستجوی خود حذف کند. عدم حذف بک لینک اسپم می تواند منجر به جریمه سایت از سمت الگوریتم های گوگل شود.

گوگل به طور منظم وب سایت ها را رصد می کند و همان طور که بک لینک های سالم و طبیعی می توانند رتبه وب سایت را افزایش دهند، بک لینک های مضر نیز می توانند به سئوی وب سایت شما آسیب بزنند و رتبه وب سایت شما را پایین بیاورند.

روش های تشخیص بک لینک های اسپم و مخرب

چندین راه برای شناسایی بک لینک های مخرب وجود دارد:

  • شما یک هشدار از Google Webmaster در مورد بک لینک مخرب یک وب سایت دریافت می کنید.
  • اگر ترافیک ارگانیک ورودی سایت شما به شکل ناگهانی کاهش یافته است، الگوریتم پنگوئن گوگل شما را جریمه کرده است و احتمالا به دلیل عدم حذف بک لینک های اسپم است.
  • با استفاده از ابزارهایی مثل Moz ، Ahrefs، SEMRush می توانید بک لینک های سایت خود را مشاهده کنید. این ابزارها همه لینک ها را بر اساس تعریف خود در گروه بک لینک های مضر علامت گذاری می کنند. هر کدام از این برنامه ها از معیارهای مختلفی استفاده می کنند.

روش های حذف لینک های اسپم و مخرب سایت

هنگامی که بتوانید بک لینک های مخرب را از بک لینک های خوب جدا کنید، باید فورا آنها را پاک کنید. روش های زیادی هست که میتوانید برای حذف لینک های اسپم به کار بگیرید:

با مالک سایت تماس بگیرید : ممکن است پیوندهای مخربی داشته باشید که نتوانید به تنهایی آنها را حذف کنید. بهتر است با مدیران این سایت ها تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید.

بک لینک ها را کنار بگذارید: وقتی لیست بزرگی از بک لینک های مخرب وجود دارد، می توانید از گوگل بخواهید که این بک لینک ها را نادیده بگیرد. البته این باید آخرین راه حل شما باشد و اگر نمی توانید بک لینک های مخرب را با روش های دیگر حذف کنید، از این راه استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که رد کردن بک لینک به شما کمکی نمی کند تا از جریمه الگوریتم پنگوئن جلوگیری کنید و نمی توانید رتبه های از دست رفته را به دست آورید. اگر توسط گوگل جریمه شده اید، باید تمام بک لینک های مخرب را به صورت دستی حذف کنید.

نیازی به حذف همه بک لینک های تصادفی یا موقت نیست. بسیاری از مردم بر این باورند که باید بک لینک های “اسپم” با کیفیت پایین را شناسایی و حذف کنند. آنها معتقدند که عدم انجام این کار می تواند منجر به از دست دادن رتبه سایت شود. ولی موتور جستجوی گوگل هیچ گاه این شیوه را توصیه نمی کند. باید تلاش کنید که اعتماد گوگل را دوباره به دست آورید و کاری کنید که گوگل باز هم شما را به چشم سایتی قدرتمند و بدون کلک نگاه کند.

بعد از حذف لینک های مخرب چه کاری باید انجام دهیم؟

هنگامی که وب سایت خود را از بک لینک های مخرب پاک کردید، می توانید درخواست تجدید نظر در گوگل ارسال کنید. این روشی است برای اعتراف به اشتباه، تشریح مراحلی که برای برطرف کردن مشکلات برداشته اید و قول می دهید که در آینده به قوانین و دستورالعمل های سئو پایبند باشید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که امکان دارد دو الی سه هفته طول بکشد تا Google به درخواست شما پاسخ دهد. ممیزی بک لینک دشوار و زمان بر است، اما ارزش تلاش را دارد. همچنین می توانید از یک شرکت سئو  معتبر که به سئوی کلاه سفید و اخلاقی پایبند است و از بهترین روش ها برای بهینه سازی سایت استفاده می کند کمک بگیرید.

سخن پایانی

گوگل بسیار هوشمند شده است و اکنون می تواند برخی از بک لینک های اسپم سایت را نادیده بگیرد. در حالی که گوگل تمام تلاش خود را برای محدود کردن تأثیرات سئوی منفی بر روی وب سایت ها انجام می دهد، هنوز هم این ایده هوشمندانه و ضروری است که هر از گاهی بک لینک های خود را بررسی کرده و به حذف بک لینک های اسپم و مخرب بپردازید.

در پایان پیشنهاد می کنیم که تمامی رفتارها و حرکات خود را به صورت طبیعی پیش ببرید. هر چه قدر رفتار شما طبیعی تر و بدون ریسک باشد، موتورهای جستجو نیز اعتماد بیشتری به شما خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *