چه زمانی باید از لینک نوفالو استفاده کنیم ؟

استفاده از لینک نوفالو

با وجود اینکه بیشتر از 13 سال از پیدا شدن لینک های nofollow می گذرد، ولی بسیاری از اشخاص هنوز هم وقتی در مورد استفاده از لینک نوفالو در سمینارهای سئو صحبت می کنیم، تردید دارند. این موضوع تعجب آور است، زیرا یکی از محققان گوگل، اعلام کرد که این ویژگی از زمان راه اندازی مورد بررسی قرار نگرفته و تغییر چندانی نکرده است.

در این مقاله از سایت ناژوان به طور دقیق توضیح خواهیم داد که لینک نوفالو چیست، ارزش لینک نوفالو چگونه تعیین می شود و همچنین به شما کمک می کنیم بفهمید چه زمانی باید از لینک نوفالو استفاده کنید و چه زمانی از لینک های نوفالو استفاده نکنید. و به بررسی تاثیر لینک نوفالو در سئو سایت خواهیم پرداخت.

تاریخچه استفاده از لینک نوفالو

ابتدا بیایید ببینیم این لینک ها از کجا می آیند. در اوایل دهه 2000، اکثر سئوکاران می دانستند که لینک ها بخش مهمی از الگوریتم گوگل هستند، بنابراین از لینک ها برای کسب رتبه بهتر سوء استفاده می کردند. تمرکز آنها بر کمیت بود تا کیفیت، و متخصصین سئو هر کاری را برای ایجاد پیوند انجام می دادند. مانند پیوندهای غیرمعمول در بخش نظرات وبلاگ ها که هنوز هم رایج است.

سایت ها مملو از کامنت های هرزنامه بودند و گوگل به دنبال راه حلی برای رفع این مشکل بود. نتیجه تلاش مهندسان گوگل، معرفی ویژگی Nofollow بود. از این پس کاربران می توانند با استفاده از لینک نوفالو به گوگل اعلام کنند که نمی خواهند لینک های مورد نظرشان در بررسی های گوگل جز لینک های ورودی سایت قرار گیرد.

در ابتدای ارائه ی این قابلیت، ویژگی nofollow بیشتر در قسمت هایی از سایت استفاده می شد که کاربران اجازه داشتند لینک های خود را اضافه کنند. بعدها گوگل از کاربران درخواست کرد که از لینک های نوفالو در لینک های تبلیغاتی و قسمت هایی از وب سایت که کاربر وارد نکرده است هم استفاده کنند. در حال حاضر، گوگل از الگوریتم پنگوئن برای جریمه کردن سایت هایی که به طور غیر طبیعی لینک تولید می کنند استفاده می کند.

استفاده از لینک نوفالو
استفاده از لینک نوفالو در سئو

از مطالب بالا می توان فهمید که گوگل طرفدار لینک سازی غیرطبیعی نیست و وب سایت هایی را ترجیح می دهد که به طور طبیعی لینک دریافت می کنند. لینک بیلدینگ طبیعی یعنی لینک بیلدینگ با کیفیت. بنابراین اگر از دستورالعمل ها پیروی نکنید، گوگل وب سایت شما را جریمه می کند.

آیا استفاده از لینک نوفالو بر روی سئو سایت تاثیر دارد؟

لینک های نوفالو از انتقال اعتبار سایت از یک صفحه به صفحه دیگر جلوگیری می کند. در نتیجه تعداد و کیفیت لینک ها در یک صفحه توسط گوگل نادیده گرفته می شود. مهم ترین دلیل استفاده از لینک های نوفالو این است که گوگل دیگر شما را به خاطر لینک دادن به سایت های کم ارزش جریمه نمی کند. همچنین تعداد لینک ها مهم نیست و برای لینک های اضافی جریمه نمی شوید.

اما نقطه ضعف استفاده از لینک نوفالو این است که برای سایت های دیگر هیچ مزیتی ندارد. بسیاری از شرکت های بزرگ، مانند CNN  یا  NFL، تمام لینک های خارجی سایت خود را nofollow می کنند. همان طور که قبلا ذکر شد، این بدان معنی است که پیوندها از نظر انتقال اعتبار هیچ معنایی ندارند. با این حال، لینک های این سایت ها از ارزش بالایی برخوردار هستند، زیرا بسیاری از کاربران این لینک ها را مشاهده می کنند.

چه زمانی باید از لینک نوفالو استفاده کرد ؟

این سوال ممکن است اولین سوال هر کسی باشد که شروع به لینک سازی می کند. لطفاً توجه داشته باشید که لینک های زیر را همیشه نوفالو کنید :

لینک های ارسال شده در نظرات و انجمن ها

محتوای تولید شده توسط کاربر معمولاً اسپم است! حتی با مدیریت کامل، ممکن است برخی از چنین مواردی از چشم شما پنهان بماند. خطر هرزنامه تولید شده توسط کاربر به قدری جدی است که می تواند سایت شما را علی رغم استفاده از لینک نوفالو به صورت دستی جریمه کند.

اگر پیوندهای موجود در بخش نظرات فالو باشند، می توانند بر ارزش و اعتبار صفحه ای که در آن قرار داده شده اند تأثیر منفی بگذارند.

بنرهای تبلیغاتی

شما باید تمام پیوندهایی را که ماهیت تبلیغاتی دارند یا توسط حامیان مالی درج شده اند را nofollow کنید. این بدان معنی است که شما باید لینک ها را در بخش لینک های مفید، منابع، تصاویر تبلیغاتی و تبلیغات جایگزین (به سایر صفحات) به صورت نوفالو قرار دهید.

لینک نوفالو در سئو
اثر لینک نوفالو در سئو

استفاده از لینک نوفالو در رپورتاژ آگهی

به طور کلی از قیمت رپورتاژ آگهی بخش از قیمت سئو سایت است که برای دریافت بک لینک و بهبود وضعیت سئو استفاده می شود که جزئی از سئوی خارجی سایت به شمار می آید. اکثر وب سایت های مطبوعاتی فعال در این زمینه به طور پیش فرض همه پیوندها را دنبال نمی کنند. اگر محتوای ارسال شده در سایت شما رایگان است و پرداختی را قبول نمی کنید، بهتر است از لینک های نوفالو استفاده کنید. 

 تبلیغ متنی و بک لینک پولی

اگر برای لینک ها هزینه ای دریافت می کنید، بهتر است تمام لینک های سایت خود را nofollow کنید. ممکن است این کار بیهوده به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که فروش بک لینک درآمد زیادی برای شما به همراه نخواهد داشت و اگر از این روش برای کسب درآمد بیش از حد استفاده کنید، سایت شما جریمه می شود و ممکن است به طور کلی منبع درآمد خود را از دست بدهید. استفاده از لینک نوفالو می تواند تا حدودی از بروز این مشکلات جلوگیری کند.

زمان استفاده از لینک های فالو

به طور کلی زمانی که یک لینک خارجی به یک سایت معتبر و ارزشمند ارائه می شود، بهتر است آن را دنبال کنید، البته زمانی که لینک های خارجی ایجاد می کنیم، عموما سعی می کنیم به سایت هایی که رقبای ما محسوب می شوند، لینک ندهیم. 

اگر مقاله ارزشمندی را از یک وب سایت ترجمه کرده اید و لینک آن را بدون اطلاع صاحب آن سایت در انتهای مقاله قرار داده اید، بهتر است لینک آن را فالو کنید.

علاوه بر این اگر با یک فرد مشهور، شرکت معتبر یا یک متخصص در زمینه کسب و کار خود مصاحبه کرده اید، بهتر است به صفحه شخصی آنها لینک فالو بدهید. در چنین مواقعی بهتر است که فقط از برند یا نام شرکت در انکرتکست استفاده کنید. کار کردن با این اشخاص بسیار مهم است زیرا منجر به مصاحبه با افراد مشهور در آینده می شود.

اگر مجبور به مصاحبه با افرادی هستید که به خوبی نمی شناسید یا فکر می کنید از تکنیک های ساخت لینک کلاه سیاه در سایت هایشان استفاده می کنند، مطمئن شوید که لینک های شما نوفالو هستند.

جمع بندی

ما در ناژوان امیدواریم پس از مطالعه این مقاله زمان استفاده از لینک نوفالو را به طور کامل درک کرده باشید. بهترین توصیه ای که می توانیم به شما بکنیم این است که تا حد امکان لینک بیلدینگ ارگانیک انجام دهید. مواقعی وجود دارد که بدون هیچ گونه فشار و نگرانی و به طور داوطلبانه به سایت دیگری لینک فالو می دهید. مواردی وجود دارد که از شما خواسته می شود در ازای پول، به یک سایت کم ارزش لینک بدهید؛ که بهتر است در این مواقع از لینک های نوفالو استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *