تاثیر نسبت متن به کد در سئو سایت Text to HTML

نسبت متن به کد در سئو

از تاثیر نسبت متن به کد در سئو سایت یا Text to HTML چه چیزی می دانید؟ متاسفانه این مفهوم در سئو کمتر مورد توجه قرار می گیرد، غافل از این که رعایت این موضوع تاثیر به سزایی در بهبود رتبه وب سایت در گوگل دارد. همچنین نسبت متن به کد تاثیر زیادی روی تجربه کاربر دارد. در ادامه این گزارش از وب سایت ناژوان با این موضوع و راه های بهینه سازی آن آشنا خواهید شد.

Text to HTML یا نسبت متن به کد چیست؟

هر سایت از چندین خط کد در زیرساخت خود تشکیل شده است. علاوه بر این، مقدار مشخصی از متن و محتوا ظاهر یک سایت را تشکیل می دهند. نسبت متن به کد یا ( Text to HTML ) میزان متن استفاده شده در یک صفحه را در مقایسه با کد نوشته شده برای نمایش همان صفحه نشان می دهد.

به طور کلی، شما می توانید رابطه بین متن و کد را در یک صفحه وب در یک نگاه مشخص کنید. برای بررسی این پارامتر، باید حالت ویرایشگر متن را از حالت نوشتن معمولی به حالت مشاهده کد تغییر دهید. سپس به صورت بصری مقدار برچسب ها، عناوین، تصاویر، کدهای جاوا اسکریپت و موارد دیگر را تعیین کنید. اگر صفحه شما از ساختاری خوب تشکیل شده باشد، در طراحی وب به خوبی عمل کرده اید.

روش دیگر برای محاسبه تاثیر نسبت متن به کد در سئو وب سایت، استفاده از ابزار آنلاینی است که در انتهای این گزارش خواهید آموخت.

مقدار مناسب برای نسبت متن به کد در سئو چیست؟

مقدار مناسب برای این نسبت عددی بین 25 تا 70 است. این مقیاس اندازه متن قابل مشاهده محتوا به کدهای اچ تی ام ال، عکس ها و اطلاعات پنهان در یک صفحه را نمایش می دهد.

به خاطر داشته باشید که صفحاتی که در نتایج گوگل رتبه بالایی دارند، معمولا محتوای برجسته ای دارند. این مبحث برای ورژن جدید الگوریتم پاندای گوگل اهمیت قابل توجهی دارد. این الگوریتم رتبه بندی گوگل به محتوای سایت ها و تاثیر نسبت کد به متن در سئو توجه زیادی دارد.

 

نسبت متن به کد چگونه بر سئو وب سایت تأثیر می گذارد؟

از دیدگاه موتورهای جستجو، رابطه متن و کد (Text to HTML) مستقیماً بر بهینه سازی موتورهای جستجو تأثیر نمی گذارد. اما این عدد که بر بسیاری از پارامترهای دیگر تاثیر می گذارد، منجر به بالاترین رتبه سایت می شود. برخی از تنظیمات مربوط به اهمیت نسبت متن به کد که باعث بهبود تجربه کاربری سایت می شود در زیر توضیح داده شده است:

تمرکز روی بازدید کنندگان: صفحاتی که نسبت متن به کد بالایی دارند برای بازدید کنندگان قابل درک تر هستند. علاوه بر این، ربات های گوگل این سایت ها را کاربر پسندتر می دانند که به شدت بر عملکرد سئوی سایت تأثیر می گذارد.

رضایت مخاطب: هر چه نسبت متن به کد بیشتر باشد، می توانید محتوای بیشتری را در اختیار مخاطبان و کاربران خود قرار دهید. این باعث رضایت کاربران می شود و تعداد بیشتری از آنها در سایت شما حضور خواهند داشت. در نتیجه می توانید در نتایج جستجوی گوگل رتبه بهتری کسب کنید.

افزایش سرعت بارگذاری: کد کمتر به معنای حذف کد اضافی از صفحات وب سایت است. این اقدام سرعت بارگذاری سایت را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

سهولت در فرایند ایندکس گوگل: نسبت بالای متن به کدهای HTML بارگذاری سایت را سریع تر و راحت تر می کند. به طور کلی متن برای ربات های خزنده موتور جستجوی گوگل جایگاه ویژه ای دارد.

روش های افزایش نسبت متن به کد

مهم ترین مسئله در طراحی هر صفحه از یک وب سایت، جلب رضایت بازدید کنندگان از محتوا و ظاهر صفحه است. برای بهبود نسبت متن به کد در سئو، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • کدهای اضافی و استفاده نشده را از صفحات سایت حذف کنید.
  • همه تصویرهای اضافی را حذف کنید.
  • جاهای خالی اضافی را از صفحات حذف کنید.
  • بهینه کردن عکس ها و تصویر را دست کم نگیرید.
  • توضیحات نوشته شده در کدها را حذف کنید. به طور کلی کد نویسان در سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا و وردپرس شرح هر قسمت را در کد خود قرار می دهند. این توضیحات بر روی نسبت متن به کد تأثیر منفی دارد.
  • سعی کنید حد امکان در استفاده از جدول ها خودداری کنید.
  • از کد CSS و جاوا اسکریپت بهینه استفاده کنید.
  • تا حد امکان از استفاده از فایل های فلش خودداری کنید.
  • اندازه هر صفحه باید زیر 300 کیلو بایت باشد.
  • تمام متن هایی را که برای بازدید کنندگان قابل مشاهده نیست از صفحه خود حذف کنید.

از کدام ابزار برای محاسبه نسبت متن به کد استفاده کنیم؟

ابزارهای رایگان و آنلاین زیادی برای محاسبه تأثیر نسبت متن به کد در سئوی وب سایت وجود دارد. برخی از این ابزارها عبارتند از:

SEOChat

مایروالتر
DevSEO

به طور کلی کافی است Text to Html Ratio Checker یا Text to Code Checker را در موتور جستجوی گوگل جستجو کنید. در این مورد، مجموعه ای از برنامه های وب که مسئول تجزیه و تحلیل و محاسبه رابطه بین متن و کد هستند، به شما ارائه می شود. لازم به ذکر است که برخی از این ابزارها خدمات خود را به صورت رایگان و برخی دیگر با پرداخت هزینه ارائه می کنند.
این ابزارها اطلاعاتی مانند حجم صفحه، اندازه متن و کد، نسبت متن به کد و … را به کاربران نمایش می دهند.
با استفاده از ابزارهای آنلاین، اگر متوجه شدید که صفحه شما متن به کد کمی دارد، تمام عناصر اضافی را با استفاده از HTML حذف کنید.

موتور جستجوی گوگل چگونه از نسبت متن به کد استفاده می کند؟

تمرکز بر این موضوع با حذف عناصر اضافی و توجه به کد نویسی سایت به بهبود ساختار وب سایت شما کمک می کند. تاثیر متن به کد در سئو سایت (Text to HTML)  یکی از مهم ترین عوامل در رتبه بندی سایت ها به شمار می آید. در نتیجه وب سایت هایی که نسبت متن به کد پایین تری دارند، شامل این خصوصیت مهم نمی شوند.

البته صفحاتی که نسبت متن به HTML پایینی دارند سیگنال مخرب از سایت شما به موتورهای جستجو ارسال نمی کنند، اما به طور غیرمستقیم روی سئو سایت شما تاثیر می گذارند. در چنین صفحاتی، کدهای HTML زیادی برای متن واقعی وجود دارد، در حالی که گوگل ارزش بیشتری به متن می دهد. به همین دلیل، خزنده گوگل در انتخاب محتوای اصلی سایت شما در صفحاتی با نسبت متن به کد پایین با مشکل مواجه خواهد شد.

علاوه بر این، وجود مقدار زیادی کد نشان دهنده تأثیر منفی بر تجربه کاربر و افزایش زمان بارگذاری وب سایت است. این امر باعث عدم رعایت یکی از عوامل مهم سئو یعنی سرعت بارگذاری صفحه می شود. گوگل وب سایت هایی با این ویژگی های منفی را برای نمایش در نتایج جستجوی خود در اولویت قرار نمی دهد.

در تم های آماده نیز استانداردهای برنامه نویسی به درستی رعایت نمی شود. در نتیجه محتوای نسبت متن به کد در این تم ها به شدت کم است. بنابراین توصیه می شود تا حد امکان از استفاده از قالب های از پیش ساخته شده برای طراحی سایت خود خودداری کنید. در این راستا از یک شرکت باتجربه مثل مجموعه ناژوان بخواهید تا سیستمی منحصر به فرد و خاص را برای شما طراحی و توسعه دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *