10 مورد از مهمترین اشتباهات رایج در سئو سایت

اشتباهات رایج سئو

اشتباه در سئو سایت به معنای اشتباه در فوندانسیون و پی اصلی ساختمان یک سایت است! به همین خاطر بروز هر مشکلی در این سیستم آسیب های جدی به ساختار ساختمان سایت شما وارد می کند. با بروز یک اشتباه در سئو سایت کل برنامه ریزی ها و اهداف شما در پیشرفت یک سایت نیز زیر سوال می رود و شاید تلاش هایتان بی نتیجه باشد.

پس بهتر است در خصوص رایج ترین اشتباهاتی که در این عرصه ایجاد می شود، اطلاعات خود را تکمیل کنید. در ادامه یک لیست ده تایی از مهمترین خطاهای سئوی سایت را ارائه می دهیم.

انتخاب اشتباه کلمات کلیدی

انتخاب غلط کلمات کلیدی یک اشتباه در سئو سایت است که بسیار ساده به نظر می رسد؛ اما تاثیر گذاری آن در تنظیمات سایت و رتبه بندی صفحات بسیار وسیع است. رعایت اصول و قوانین سئو با انتخاب صحیح یک کلمه کلیدی آغاز می شود. برای انتخاب یک کلمه مناسب، باید از یک دستورالعمل کلی پیروی کنید؛ در این زمینه به اصل رقابت توجه نداشته و یا کمتر به آن پایبند باشید. این کلمات را بر اساس نیازها و سرچ های مخاطبین در فیلترهای گوگل انتخاب کنید. نرخ جست و جوی ماهانه کلمات به شما در این زمینه کمک می کند.

بی توجهی به بروز رسانی محتوا

یک اشتباه محض در سئوی سایت، عدم به روز رسانی محتواهای قدیمی است که سبب افت رتبه های صفحات شما می شود. این اشتباه بسیاری از وب مسترها است که یک محتوا را تولید کرده و سپس آن را به حال خود رها می کنند.

از نظر الگوریتم های جدید گوگل، هر فرد در قبال محتوایی که پیش تر منتشر کرده مسئولیت اکید دارد و باید دائما آن را آپدیت کرده و بهینه سازی آن ها را انجام دهد. به این ترتیب می تواند، ارزش دامنه سایت خود را نیز افزایش دهد.

بی توجهی به استفاده از تصاویر مرتبط

برای تشخیص هر گونه اشتباه در سئو سایت، باید به بخش های مختلف محتوای خود دقت داشته باشید. محتوای تصویری در هر سایت سبب جذب مخاطب شده و رنکینگ سایت را نیز ارتقا می دهد. هر چه حضور یک مخاطب در سایت شما بیشتر شود، رتبه های دریافتی صفحات نیز افزایش می یابد.

توصیف بسیاری از نکات یک محتوا در قالب تصاویر بسیار ساده تر خواهد بود. فیلترهای گوگل تصاویر مرتبط با محتوای شما را نیز درک کرده و آن ها را برای امتیازدهی به محتواهای شما مورد نظر قرار می دهند. به همین خاطر استفاده از تصاویر اختصاصی برای ارتقای سئوی سایت ضرورت دارد.

مزاحمت های تبلیغاتی

از مجموعه اشتباهات در سئو سایت، مزاحمت هایی است که به روش پاپ در صفحات سایت های مختلف انجام می شود. در صورتی که این مجموعه تبلیغات به صورت افراطی انجام شوند، افراد را به دردسر می اندازند. اگر این تبلیغات رنگ و روی زیادی به خود بگیرند و بیشتر از محتوای اصلی سایت در بدنه آن مشاهده شوند، سبب کاهش رضایت کاربری صفحات خواهند شد.

افزایش نرخ پرش نیز از عواقب بروز چنین خطاهایی در سیستم سایت ها به شمار می رود. شما می توانید، با استفاده از ترفندهای به خصوصی، بدون بروز مشکل از تبلیغات پاپ آپ استفاده کنید؛ اما در این زمینه همواره باید رضایت کاربران خود را مد نظر قرار دهید.

استفاده از ریدایرکت های زنجیروار

اعتدال در استفاده از هر یک از قابلیت های یک سایت، رمز موفقیت وب مسترهای حرفه ای است. گوگل با مشاهده زیاده روی در استفاده از هر قابلیتی به سایت شما بدبین شده و امتیازات شما را کاهش می دهد. البته استفاده از ریدایرکت به خودی خود مشکلی در سیستم سایت به وجود نمی آورد. آنچه در این زمینه مشکل ساز می شود، استفاده بی نظم و بدون اعتدال از این قابلیت خواهد بود. به همین خاطر اغلب توصیه می شود که برنامه ریزی های لازم را برای راه اندازی هر صفحه سایت انجام دهید.

عدم استفاده از لینک های خارجی

در صورتی که در استفاده از لینک های خارجی سایت خساست به خرج دهید، بدون شک یک اشتباه رایج در سئو را مرتکب شده اید! بسیاری از وب مسترها گمان می کنند، استفاده از لینک های خارجی، سبب کاهش امتیاز سئوی سایت خواهد شد.

این تصور به کل غلط است و هیچ پایه و اساسی برای آن وجود ندارد. استفاده از لینک های خارجی و حتی در برخی مواقع خرید رپورتاژ آگهی نه تنها آسیبی به سایت شما و بهینه سازی صفحات آن وارد نمی کند، بلکه در صورت انتخاب صحیح لینک ها، رتبه سایت شما نیز ارتقا می یابد. در صورتی که لینک های انتخابی شما قدرتمند و معتبر باشند، اعتبار سایت شما نیز افزایش می یابد. برای این منظور همواره به دنبال سایت هایی با محتوای مرتبط با موضوعیت صفحات خود بگردید.

عدم برنامه ریزی صحیح و اصولی

یکی از اشتباهات رایج در این سیستم نداشتن نظم کاری برای بارگذاری محتوا است. به همین خاطر توصیه می کنیم، از یک جدول محتوایی برای نظم بخشیدن به امور صفحات سایت استفاده کنید. در این جداول ساعت و تاریخ انتشار هر محتوا را مشخص کرده و بر اساس این استراتژی عمل کنید. بی نظمی در بارگذاری مطالب به خودی خود سبب کسب امتیاز منفی نمی شود؛ اما روند رو به رشد سایت شما را نیز کندتر خواهد کرد.

استفاده از محتوای کپی

به جرعت می توان گفت، بزرگترین خطایی که در زمینه سئوی سایت ایجاد می شود، کپی کاری در تولید محتوا است! هیچ سئو کار حرفه ای زیر بار استفاده از محتوای کپی شده نمی رود. این مدل محتوا از جانب گوگل جریمه های سنگینی دریافت می کند و در پی آن روند پیشرفت سایت شما نیز مختل خواهد شد. به همین خاطر همواره باید تولید محتوای دست اول و یونیک را در برنامه کاری خود قرار دهید.

بی توجهی در انتخاب هاست

یک اشتباه در سئو سایت، انتخاب هاست های نامناسب است. در صورتی که هاست خود را با دقت کافی انتخاب نکنید، رضایت کاربران خود را از دست می دهید. کاربران پس از مراجعه به سایت هایی با هاست نامناسب، اغلب دست خالی باز می گردند! و با خطاهای ریز و درشتی در سیستم سایت مواجه می شوند. کلیه این موارد، به منزله نابودی زحمات شما برای پیشرفت یک سایت است.

بی توجهی به رضایت کاربران

بسیاری از مواردی که تا به این جا در خصوص رعایت قوانین سئو بررسی کردیم، تا حد بسیار زیادی به رضایت کاربران سایت مرتبط می شدند. این اصل یکی از مهمترین مواردی است که باید برای رعایت سئوی سایت و کسب امتیازهای بیشتر از فیلترهای گوگل، مورد توجه قرار دهید.

همواره توجه داشته باشید که باید برای کاربران بنویسید و نه برای گوگل؛ در واقع ارزش آفرینی شما در صفحات یک سایت باید برای جلب رضایت کاربران باشد. ربات های بی جان گوگل، نیازی به تولید محتوا ندارند! پس تمرکز خود را بر مخاطبین سایت قرار دهید.

جمع بندی

در این گزارش با 10 اشتباه در سئو سایت آشنا شدید. شاید با رعایت همین چند فاکتور ساده، در زمان کوتاه تری به جایگاه مورد نظر خود در میان سایت های گوگل دست پیدا کنید. رعایت سئوی سایت یکی از مهمترین مواردی است که شما به عنوان یک وب مستر باید در نظر داشته باشید. اصول سئو توسط بسیاری از الگوریتم های گوگل بارها چک می شوند. هر یک از سایت ها بر اساس رعایت این فاکتورهای مهم رتبه بندی خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *