افزایش آتوریتی سایت : راه های افزایش دامین اتوریتی

ابزار بررسی دامین اتوریتی

یکی از اصلی ترین و اساسی ترین مفاهیم سئو دامین اتوریتی یا قدرت دامنه است که امکان ندارد یک سئوکار با تجربه آن را درک نکرده و آن را حل نکند؛ اما در واقع افزایش دامین اتوریتی به چه معناست؟ برای هر شخصی که در زمینه ی سئو کار می کند، اهمیت دارد که بداند اعتبار دامنه یکی از 200 دستورالعملی است که گوگل به آن توجه ویژه ای دارد. در این گزارش به شما آموزش می دهیم که تکنیک های بالا بردن دامین اتوریتی و افزایش آتوریتی سایت واقعاً چیست؛ و همچنین چند ابزار بررسی دامین آتوریتی سایت را به شما معرفی خواهیم کرد. در ابتدا باید با مفهموم domain authority آشنا شوید.

افزایش آتوریتی سایت – دامین اتوریتی چیست؟

Domain Authorit  ابتدا به وسیله سایت MOZ جهت رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو ارائه شد. این رتبه رقمی بین 0 تا 100 است و بر اساس عوامل بسیاری مشخص می شود. هر چه این رتبه زیادتر باشد، احتمال کسب رتبه بهتر در گوگل نیز زیادتر می شود. به گفته وب سایت رسمی moz، Domain Authority  طبق داده های ابزار Link Explorer است که از طیف وسیعی از عوامل در ابزارهای محاسبه دامین اتوریتی استفاده می کند.

روش های افزایش دامین آتوریتی در سایت

اکنون که با معنی اتوریتی دامنه آشنا شدید، احتمالا از خود می پرسید که چگونه می توان اعتبار دامنه وب سایت را افزایش داد؟ وقتی شروع به کار برای افزایش دامین آتوریتی وب سایت خود می کنید، باید به خاطر داشته باشید که این یک تکنیک طولانی مدت است. در ادامه چند روش افزایش دامین آتوریتی سایت را بیان خواهیم کرد.

  1. دریافت بک لینک های خوب از سایت های معتبر

    بک لینک های سایت اصلی ترین فاکتور در محاسبه دامین آتوریتی می باشند.  دامین هایی که بک لینک های قوی دریافت نموده اند، به طبع قدرت بیشتری نیز خواهند داشت. بک لینک ها نقش موثری در محاسبه دامین آتوریتی دارند. تحقیقی از سایت Ahrefs مشخص کرده که بیش از 50 درصد از وب سایت هایی که ترافیک ارگانیک دریافت نمی کنند، به دلیل نداشتن بک لینک خوب است.
    در نتیجه، می توانیم به صورت قاطعانه اعلام کنیم که هر سایت قدرتمندی به بک لینک های قوی نیاز دارد.

  2. بررسی و حذف لینک های مخرب

    در عین حال که بک لینک های مفید برای افزایش دامین آتوریتی سایت شما مهم هستند، داشتن بک لینک های بد می تواند مضر باشد. لینک های مخرب و اسپم می توانند قدرت یک دامنه را تا حدود زیادی کاهش دهند و در بعضی موارد حتی منجر به جریمه های سنگین از سمت گوگل شوند. برای پیشگیری از این اتفاق، باید سایت تان را از لحاظ لینک های مخرب بررسی نمایید و سعی کنید سریعا آن ها را حذف کنید.

  3. بهینه سازی ساختار داخلی سایت و بهبود تجربه کاربری

    به خاطر داشته باشید که یکی از مهم ترین عوامل محاسبه دامین آتوریتی، کاربر پسند بودن سایت و ساختار داخلی آن است. با کمک یک ساختار بهینه، ربات های گوگل به سادگی می توانند سایت را خزش کنند و سپس آن را در صفحات نتایج نمایش دهند. جهت کمک کردن به خزنده های گوگل، بهتر است یک نقشه سایت بسازید. نقشه سایت همه صفحه های با اهمیت را در بر دارد و باعث می شود خزنده های گوگل به سادگی در وب سایت حرکت نمایند.

  4. لینک سازی داخلی از تکنیک های افزایش دامین آتوریتی سایت

    یکی از روش های بهتر کردن تجربه کاربری سایت و تکنیک های افزایش دامین آتوریتی، استفاده از لینک سازی داخلی است. به این ترتیب می توانید کاربران خود را جذب کرده و نرخ پرش را تا حدود زیادی کم کنید. علاوه بر این پیوندهای داخلی یافتن وب سایت شما را برای ربات های گوگل راحت تر می کند که به ایندکس شدن سایت کمک می نماید.

  5. استفاده از شبکه های اجتماعی

    هر چند که گوگل اغلب می گوید که شبکه های اجتماعی بر افزایش رتبه سایت تاثیر نمی گذارند، ولی ارتباط مشخصی میان سایت هایی که در صفحه اول گوگل هستند و سوشیال سیگنال وجود دارد. این سایت های مشهور در گوگل به طور معمول توییت ها، اشتراک گذاری و لایک های بسیاری دارند.

    بهتر است برای افزایش دامین آتوریتی سایت، حساب های تجاری مربوط به کسب و کار خود را در پلتفرم های فیسبوک، توییتر و دیگر رسانه ها ایجاد کنید.

به چه دلیل افزایش دامین آتوریتی برای سئو سایت مهم است؟

موتور جستجوی گوگل همیشه قدرت دامنه را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی در سئو سایت نمی پذیرند، ولی به نقل از جان مولر، گوگل مدرکی دارد که به عنوان اعتبار دامنه روی سایت کار می کند. علاوه بر این، بسیاری از مطالعات و ارزیابی ها در مورد رابطه بین رتبه بندی کلمات کلیدی و افزایش دامین آتوریتی (DA)  بسیاری از سایت ها نشان داده اند که این دو عامل ارتباط زیادی با هم دارند. اگر چه اعتبار دامنه معیار کاملی جهت بررسی عملکرد سئوی سایت نیست، ولی معیار مناسبی است که کمک می کند عملکرد سایت خود را در مقایسه با رقبای خود اندازه گیری کنید.

یک دامین آتوریتی خوب باید چند باشد؟

فاکتورهای بسیاری در ابزارهای محاسبه دامین آتوریتی وجود دارد که به سایت ها امتیاز می دهد. سایت هایی مانند گوگل، مایکروسافت و اپل قدرت دامنه ی بسیار بالایی دارند، چیزی بین 95 تا 100.
از سوی دیگر، در صورتی که وب سایت شما تازه تاسیس باشد، DA  پایینی خواهید داشت، ممکن است که بین 10 تا 20 باشد.  وب سایت ها بر اساس اعتبار دامنه به گروه های زیر تقسیم می شوند:

  • کم تر از 30 که ضعیف است.
  • بین 30 تا 40 کم تر از حد وسط
  • بین 40 تا 50 حد وسط است
  • بین 50 تا 70 خوب است
  • بیشتر از 80 عالیه

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که DA به پیش بینی عملکرد نتایج جستجوی شما کمک می کند، پس لازم است که از آن جهت مقایسه با سایت های دیگر درصفحه نتایج جستجو استفاده کنید و سپس سعی کنید DA را افزایش دهید تا رتبه بالاتری کسب کنید.

فاکتورهای مهم در ابزار بررسی دامین آتوریتی سایت

هنگام محاسبه این فاکتور، ابزارهای بررسی دامین آتوریتی زیادی وجود دارند که از شیوه های ویژه ی خود استفاده می کنند. به عنوان مثال سایت  Moz از بیشتر از 50 فاکتور گوناگون جهت امتیازدهی به هر سایت استفاده می کند.
ولی اصلی ترین این فاکتورها عبارتند از:

  • MozRank:

    تعداد سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند. علاوه بر این کیفیت این سایت ها را نیز بررسی می کند.

  • نمایه بک لینک:

    این مورد شامل پیوند های خارجی و داخلی در صفحه است. پس، در صورتی که مطلب شما به سایت های معتبر لینک داده شود و سایت های معتبر نیز به سایت شما لینک دهند، می توانید امتیاز مناسبی به دست آورید.

  • پیوند ریشه:

    وقتی Moz به نمایه بک لینک های سایت نگاه می کند. همچنین تعداد بک لینک های منحصر به فرد را بررسی می کند. تصور کنید که سایت شما 100 لینک دارد، ولی همه آن ها از یک سایت می آیند. moz آن ها را یک لینک در نظر می گیرد. در نتیجه کسب بک لینک از وب سایت های متنوع برای افزایش دامین آتوریتی سایت بسیار اهمیت دارد.

  • MozTrust:

    مطمئن بودن سایت هایی را که به شما لینک می دهند بررسی می کند. مثلا، در صورتی که از یک سایت دانشگاهی، یک سایت دولتی یا یک سایت سازمانی لینک دریافت کنید، رتبه بالاتری کسب خواهید نمود.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *