نصب گواهی ssl رایگان : آموزش گرفتن ssl رایگان برای سایت

دریافت ssl رایگان

در سال های اخیر میزان استفاده از وب سایت های اینترنتی به طرز قابل توجهی افزایش یافته است و این مسئله همواره کاربران اینترنتی را برای یافتن بسترهای امن برای کسب و کارهای آنلاین ترغیب می کند. در این زمینه دریافت ssl رایگان و راه اندازی ssl روی سایت یک روش مناسب برای تامین ایمنی سایت محسوب می شود. اس اس ال در واقع یک گواهینامه امنیتی است که داده های صفحات اینترنتی شما را مرز نگاری کرده و با این شیوه از امنیت آن ها حراست می کند.

اما نحوه فعال سازی و راه اندازی این گواهینامه های ایمنی، موضوع بحث این گزارش است که کاربران وب سایت های اینترنتی را با چالش رو به ور می کند. راه اندازی ssl روی سایت به صورت رایگان نیز قابل انجام است. در این گزارش همراه ناژوان باشید تا ایمنی سایت خود را ارتقا دهید. همچنین در هر یک از زمینه های سئو سایت و آموزش سئو میتوایند با کارشناسان ما در مجموعه ناژوان در ارتباط باشید.

آموزش دریافت ssl رایگان و فعالسازی در سایت

صاحبین کسب و کارهای اینترنتی این روزها به دنبال روش هایی برای جذب مخاطب بیشتر می گردند؛ در این زمینه ارتقای سطح ایمنی سایت نیز یک روش جذب مخاطب است. در این خصوص از سرویس ssl بر روی هاست وب سایت مربوطه استفاده می شود. برای این منظور باید وارد کنترل پنل هاست خود شوید و تنظیماتی را برای راه اندازی ssl روی سایت در این زمینه اعمال کنید. البته گاها برخی از کاربران بنا به شرایط ایجاد شده در سایت به دنبال روش هایی برای غیر فعال سازی تنظیمات این گواهینامه می گردند. غیر فعال کردن این قابلیت نیز با استفاده از تنظیمات بخش کنترل پنل قابل انجام خواهد بود.

در این خصوص کنترل پنل های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. سی پنل و دایرکت ادمین از مهمترین کنترل پنل های مورد استفاده مدیران سایت محسوب می شوند. شرکت های ارائه دهنده هاستینگ نیز از این ابزارهای کنترل پنل استفاده می کنند و با استفاده از اعمال تنظیمات، ایمنی سایت ها را ارتقا می دهند.

تاثیر نصب گواهی ssl رایگان در سایت

عبارت ssl به صورت اختصاری سه کلمه Socket Secure Layer در خود جای می دهد. راه اندازی ssl روی سایت تاثیر به سزایی بر وب سایت شما بر جای می گذارد. این سیستم رمز نگاری، لایه اتصال امنی است که برای انتقال داده ها مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده نصب گواهی ssl، داده های شما با ایمنی مطلوبی انتقال داده می شوند. رمز نگاری در داده ها، برای بسیاری از فعالیت های اینترنتی مهم تلقی می شود؛

برخی اطلاعات مهم و حساس مانند اطلاعات شخصی افراد، اطلاعات مربوط به کارت های اعتباری و بانکی و… باید به صورت رمز نگاری شده انتقال داده شوند، در غیر این صورت زیان های بسیاری برای صاحبین این اطلاعات به وجود می آید.

سایت CLOUDFLARE در این باره میگوید: ssl اولین بار توسط Netscape در سال 1995 با هدف اطمینان از حفظ حریم خصوصی، احراز هویت و یکپارچگی داده ها در ارتباطات اینترنتی توسعه یافت. SSL سلف رمزگذاری مدرن TLS است که امروزه استفاده می شود.

برای اطمینان از فعالسازی ssl در سیستم سایت، باید به URL سایت خود مراجعه کنید. در صورتی که در سایت مربوطه تنظیمات SSL لحاظ شده باشد، لینک سایت شما با HTTPS آغاز می شود. در ادامه گام به گام نصب و راه اندازی این سیستم ها را بر روی سایت مورد نظر بررسی می کنیم؛ این اقدامات ساده ایمنی مطلوبی برای کسب و کار آنلاین شما فراهم می کنند.

پیش نیازهای گرفتن ssl رایگان برای سایت

در راستای گرفتن ssl رایگان برای سایت در این مرحله باید به بستر سایت خود توجه داشته باشید، در صورتی که از ورد پرس استفاده می کنید، باید حتما تنظیمات مربوط به ssl را بر پیشخوان ورد پرس نیز اعمال کنید. پس از اعمال تنظیمات سی پنل، به پیشخوان ورد پرس رفته و اطلاعات مربوط به نصب این گواهینامه ایمنی را در آن مطالعه کنید و نسبت به نصب آن اقدام نمایید.

  1. گام اول نصب گواهی ssl رایگان

    در وهله اول باید به کنترل پنل و سی پنل خود مراجعه کنید و در صفحه اسکرول موجود، از منوی Security زیر منوی SSL/TLS Status را انتخاب کنید. در ادامه جدولی برای شما نمایش داده می شود که تمامی دامنه های این سیستم را در خود جای داده و نشان می دهد. در این بخش اعتبار این گواهینامه نیز نشان داده می شود؛ در این بخش می توانید، وضعیت دامنه مورد نظرتان را در حالت مطلوب تنظیم کنید. در هر یک از دامنه های موجود در این جدول، باکس هایی مشاهده می شوند که با کلیک بر روی آن ها انواع وضعیت های دامنه نشان داده شده و امکان گزینش دامنه مورد نظر را ساده تر می کنند.

    آموزش گرفتن ssl رایگان
    دریافت ssl رایگان
  2. گام دوم نصب اس اس ال رایگان روی cpanel

    در جدول SSL/TLS Status با سه گزینه رو به رو می شوید که در مراحل فعال سازی و نصب ssl رایگان روی cpanel باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. این دکمه ها شامل موارد زیر هستند:

    دریافت ssl رایگان
    آموزش گرفتن ssl رایگان
      • include Domain during AutoSSL: این تیک مربوط به فعالیت های دامنه مورد نظر شما است؛ با تیک کردن این گزینه، تعیین می کنید که کلیه تنظیمات دامنه بر اساس دامنه ای که در جدول مربوطه انتخاب کرده اید، اعمال شوند.
      • Exclude Domain from AutoSSL: با انتخاب این گزینه، دستور می دهید که کلیه تنظیماتی که در جدول برای انتخاب دامنه مورد نظر اعمال شده اند، تنظیم نشده و دامنه مورد نظر شما انتخاب نشود. در این بخش باید به تمدید خودکار دامنه ssl نیز توجه داشته باشید که هر سه ماه یک بار اعمال می شود. در صورتی که این گزینه را فعال کنید، این تمدید خودکار نیز اعمال نخواهد شد.
      • Run AutoSSL: این گزینه مربوط به تکمیل فرایند اعمال تنظیمات sslاست که در طول مراحل راه اندازی آن مورد استفاده قرار می گیرد. این گزینه فعال سازی خودکار ssl را نیز میسر می کند. راه اندازی ssl روی سایت زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که در کنار آن یک علامت سبز رنگ را مشاهده کنید. همچنین در صورتی که کلیه مراحل راه اندازی ssl روی سایت به درستی اجرا شده باشند در بخش Certifcate Status عبارت AutoSSL Domain Validated نمایش داده می شود.

  3. گام سوم دریافت گواهینامه ssl رایگان

    در قدم بعدی از این فرایند باید از نصب و راه اندازی اصولی SSL اطمینان حاصل کنید. در این زمینه به تعداد درخواست های Run AutoSSL نیز توجه داشته باشید. در صورتی که این درخواست را در طول 24 ساعت بیشتر از 4 الی 5 بار تکرار کنید، پیام Let’s Encrypt برای شما ارسال می شود که نشان از مسدود شدن درخواست های شما دارد. در چنین شرایطی باید مدتی صبر کنید و پس از رفع محدودیت اعمال شده مجددا فرایند درخواست SSL را انجام دهید.

    نصب گواهی ssl رایگان
    نصب گواهینامه ssl رایگان

تشخیص نصب و راه اندازی گواهی ssl رایگان

برای این که از راه اندازی ssl روی سایت مطمئن شوید، در ابتدا به پروتکل هایی که در بخش اول لینک های سایت شما نوشته می شوند، دقت کنید؛ اولین نشانه نصب صحیح SSL نمایش HTTPS به جای HTTP در بخش پروتکل ها است. با نصب صحیح این گواهینامه، قفلی طوسی رنگ در قسمت نوار آدرس شما مشاهده می شود که تاییدی برای وجود گواهینامه SSL در وب سایت شما است.

مراحل فعالسازی SSL رایگان
نحوه فعالسازی SSL رایگان

نصب گواهینامه ssl – برای چندین دامنه در وب سایت نیز قابل انجام است؛ ممکن است شما از چند دامنه استفاد کنید و هر یک از آن ها SSL مخصوص خود را داشته باشند. این گواهی ها هر سه ماه یک بار به صورت خودکار تنظیم می شوند و دیگر نیازی به تنظیم دستی آن نخواهید داشت.

نحوه غیر فعال سازی SSL

به جز نکاتی که در فعالسازی ssl رایگان در دایرکت ادمین مورد توجه قرار می گیرند، تنظیماتی مربوط به غیر فعال سازی آن نیز وجود دارند که گاها کاربران و مدیران سایت در خصوص اعمال آن ها سر در گم می شوند. در برخی موارد، ممکن است به دلیل شرایط تهیه گواهی های تجاری، نصب CND و بروز مشکلات فنی در سایت، برای مدتی سیستم SSL غیر فعال شود. در این زمینه باید به لینک uninstall مقابل ssl در بخش نمایش گواهی ها مراجعه کرده و با کلیک کردن بر این گزینه فرایند غیر فعال سازی را انجام دهید.

در خصوص نصب و راه اندازی و غیر فعال کردن این سیستم گاها خطاهایی در سیستم سایت مشاهده می شود؛ در این زمینه باید به فایل ها و محتواهای تصویری سایت خود مراجعه کرده و پروتکل های آدرس آن ها را به https تغییر دهید و در صورت غیر فعال سازی این سیستم ساختار آن را به hhtp مبدل کنید.

همچنین بخوانید: شبکه توزیع محتوا چیست؟

جمع بندی

در این آموزش که جزئی از آموزش سئو می باشد، مراحل نصب رایگان ssl را برای افزایش ایمنی وب سایت ها و ارتقای سئو سایت ارائه کردیم. با استفاده از این قابلیت نو ظهور، کاربران می توانند، در محیطی امن به تبادل اطلاعات بپردازند. در دنیای تکنولوژی و اینترنت، هیچ چیز به اندازه امنیت آنلاین اهمیت ندارد! در روزهایی که حتی تبادلات مالی افراد نیز در این بستر انجام می شود، سیستم کاربردی ssl یک راه حل کاربردی برای پایان دادن به مشکلات ایمنی این بسترها آنلاین محسوب می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *