فهرست کامل متا تگ ها در سئو و تاثیر آن در بهبود رتبه سایت

متا تگ ها در سئو

همان طور که می دانیم متا تگ ها در سئو اطلاعاتی در مورد یک وب سایت ارائه می دهند و استفاده صحیح از متاتگ های موثر در سئو می تواند راه را برای افزایش دید در نتایج جستجو هموار کند. استفاده از متا تگ های موثر در سئو ممکن است تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی نداشته باشد و جزو رتبه بندی ربات های موتورهای جستجو نباشد، اما سیگنال های تولید شده توسط قرار دادن متاتگ در سئو می تواند رتبه صفحات سایت را بهبود بخشد.

از آنجایی که موتورهای جستجو از متاتگ ها برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد صفحات وب استفاده می کنند، چه ایده ای بهتر از استفاده از متا تگ های سئو برای دستیابی به اهداف رتبه بندی شماست. اکنون زمان آن رسیده که با مهم ترین متا تگ ها در سئو آشنا شوید.

متا تگ چیست؟

متا تگ ها بخشی از کدهای html هستند که می توانند توسط موتورهای جستجو مورد خزش قرار گیرند. این اطلاعات در خود صفحه نمایش داده نمی شود، اما داده های مربوط به صفحه را در اختیار موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان قرار می دهد. در واقع تشخیص محتوای سایت با استفاده از متا تگ ها برای موتور جستجو آسان تر می شود و این باعث می شود استفاده موثر از متاتگ ها در سئو نقش مهمی در افزایش عملکرد سئوی سایت داشته باشد.

این تگ ها به الگوریتم های موتورهای جستجو اجازه می دهند تا توضیحات صفحات وب سایت شما را بخوانند و استفاده موثر از متا تگ ها در سئو جنبه های مختلف وب سایت شما را به موتورهای جستجو منتقل می کند.
به گفته جان مولر، هیچ یک از استراتژی های مهم سئو 100% مسئول کسب جایگاه اول در صفحات نتایج جستجو نیست، بنابراین تمرکز بر یک استراتژی جامع و کلی ایده خوبی برای موفقیت در سئو است که یکی از آنها استفاده از متاتگ های موثر در سئو است.

تاثیر متا تگ ها در سئو

متا تگ ها در سئو رابط بین محتوای سایت و خزنده های موتورهای جستجو هستند و موتور جستجو از این تگ ها استفاده می کند تا متوجه شود آیا صفحه مورد نظر را خزیده و ایندکس کند یا خیر. علاوه بر این، اطلاعات اضافی ارائه شده توسط این متاتگ ها نقش مهمی در شناسایی محتوای صفحه مورد نظر دارد.

بنابراین جای تعجب نیست که تاثیر متا تگ ها در سئو بسیار مهم است. با نوشتن و تنظیم صحیح متاتگ ها می توانیم به موتور جستجو کمک کنیم تا محتوای صفحات وب سایت را بهتر درک کند و به این ترتیب صفحات مورد نظر می توانند رتبه بالاتری در نتایج جستجو داشته باشند.

علاوه بر این، متاتگ های مهم در سئو مانند عنوان و تگ توضیحات، اطلاعات اضافی و با کیفیتی را در اختیار کاربران قرار می دهند که منجر به تجربه کاربری بهتر، کلیک بیشتر و نرخ CTR بالاتر می شود. به این دلیل که کاربر قبل از محتوای کلی وب سایت با عنوان و توضیحات متا صفحه مواجه می شود و تصمیم می گیرد با استفاده از محتوای خود از صفحه بازدید کند.

اگر چه متا تگ ها یک عامل رتبه بندی اصلی برای موتورهای جستجو نیستند، ولی متاتگ های با کیفیت برای بازاریابی دیجیتال و SEO تکنیکال ضروری هستند.

فهرست مهمترین متا تگ های در سئو

در این بخش متا تگ هایی را معرفی می کنیم که برای بهبود عملکرد سئو سایت مفید هستند. پس با ما همراه باشید.

تگ تایتل با عنوان سایت

این تگ با meta آغاز نمی شود و در داخل تگ head قرار می گیرد. این تگ به عنوان یکی از مهم ترین و موثرترین متا تگ ها در سئو، حاوی اطلاعات مهمی برای سایت هستند و در صورت انتخاب عنوان جذاب و منحصر به فرد برای صفحه مورد نظر خود، شاهد افزایش نرخ کلیک خواهید بود.

توضیحات متا یا متا تگ دیسکریپشن

توضیحات متا و عناوین سئو مکمل یکدیگر هستند و با ارائه توضیحات مختصر و جذاب از محتوای صفحه مورد نظر، اطمینان کاربر را نسبت به انتخاب خود بیشتر می کند. این متا تگ به عنوان متا html تعریف می شود و یکی از موثرترین متاتگ ها در سئو می باشد.

اگر شخصی که صفحه یا پست را ایجاد کرده است توضیحات متا را ننویسد، خود موتور جستجو برخی از محتوای صفحه را به عنوان متا انتخاب می کند، اما بهتر است خود شخص توضیحات متا را بنویسد زیرا گزینه بسیار خوبی جهت افزایش ورودی ارگانیک سایت است.

متا تگ robots از موثرترین متاتگ ها در سئو

ربات ها یکی از موثرترین متا تگ ها در سئو هستند و به روبات های موتورهای جستجو می گویند که صفحه درخواستی باید ایندکس یا فالو شود. به طور معمول اجباری جهت استفاده کردن از متاتگ robots نیست و در صورت تعیین نشدن این تگ، صفحه از نظر ایندکس شدن و فالو کردن لینک ها در حالت ایندکس و فالو است.

اگر می خواهید یکی از این دو حالت را تغییر دهید، باید متا تگ ربات را به کد HTML خود اضافه کنید.
استفاده کردن از تگ noindex و nofollow درون صفحات می تواند کمک کند تا جایگاه سایت را تحت کنترل بگیرید و به جای نشان دادن آن ها در نتایج جستجو با کلیک کردن روی لینک به آن ها دسترسی داشته باشید.

تگ content type  یا نوع محتوا

این متا تگ در سئو برای تعیین مجموعه کاراکترهای صفحه استفاده می شود و باید در هر صفحه وجود داشته باشد. نادیده گرفتن این متاتگ ممکن است بر نمایش محتوای صفحه تأثیر بگذارد. از آن جایی که زبان های مختلف مجموعه کاراکترهای پیش فرض متفاوتی دارند، باید از این متاتگ برای نمایش صحیح محتوا در صفحه استفاده کنید. تعیین بهترین مقدار در این متاتگ به عهده طراح  و در زمان طراحی سایت است.

این متا تگ ها مستقیماً بر رتبه بندی صفحه تأثیر نمی گذارند، ولی نمایش منظم و مناسب محتوای صفحه بر تعامل کاربر و اعتبارسنجی وب سایت شما تاثیر می گذارد که نشانه های مهمی برای الگوریتم های موتورهای جستجو هستند.

متا تگ Viewport

Viewport یکی از اصلی ترین متا تگ ها در سئو می باشد که به سئوکاران امکان می دهد اندازه صفحه و نمایش آن را در دستگاه های مختلف تنظیم کنند.

این متا تگ مستقیماً روی رتبه صفحه تأثیر نمی گذارد، اما در بهبود تجربه کاربری موثر است. به خصوص امروزه که تعداد افرادی که از موبایل برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند افزایش یافته است، توجه به نحوه نمایش صفحات در دستگاه های مختلف تلفن همراه بسیار مهم است.

نتیجه گیری

استراتژی های سئو نقش مهمی در بهبود رتبه وب سایت دارند و هر یک از آنها باید هوشمندانه اعمال شوند. هر یک از متا تگ های موثر در سئو، جنبه های مختلف صفحات وب سایت شما را بهبود می بخشد و اگر از این متاتگها به درستی استفاده کنید، هم موتور جستجو را راضی می کنید و هم توجه کاربران را به صفحه خود جلب می کنید و همچنین با گذشت زمان شاهد افزایش ترافیک و بازدید سایت خواهید بود.

از اینکه تا پایان مقاله همراه ناژوان بودید متشکریم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال، درخواست یا راهنمایی می توانید با ثبت نظر یا از طریق شماره های درج شده در سایت با ما در تماس باشید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *