راهنمای انتخاب طراحی سایت با وردپرس

امکانات سایت وردپرس

طراحی سایت با وردپرس در واقع نوعی سیستم پیش فرض است که برنامه نویسی‌ها و کد گذاری‌های ویژه ای برای آن صورت گرفته است و به صورت نوعی سیستم مدیریت محتوا ی آماده در اختیار شما قرار گرفته تا با استفاده از آپلود عکس‌ها، مطالب و اطلاعات دیگر در زمان کم بتوانید طراحی سایت را با وردپرس انجام دهید.

برای این کار باید با افزونه‌ها و پلاگین‌های مخصوص این سیستم آشنا شوید تا بتوانید سایتی طراحی کنید که از همه جهات در سطح خوبی قرار گیرد و به صورت حرفه‌ای بتواند نیازهای شما و مخاطبانتان را برآورده کند. مهمترین ویژگی که در طراحی سایت با وردپرس باید مورد توجه قرار گیرد، کدنویسی‌های پیشرفته‌ای است که به سایت مورد نظر این امکان را می‌دهد تا ویژگی‌های بالایی را در بارگزاری داشته باشد.

به دلیل سیستم پیچیده‌ای که در وردپرس طراحی شده است، این امکان برای بهینه سازی سایت فراهم می‌شود تا از این طریق CMS بتواند به عنوان سیستم مدیریتی قوی در طراحی سایت با وردپرس مطرح شود.

امکانات طراحی سایت با وردپرس
امکانات طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس به صورت اختصاصی

برای اینکه بتوانید طراحی سایت با وردپرس را به صورت اختصاصی انجام بشود، بایستی کدنویسی و برنامه نویسی‌های تخصصی‌ برای آن انجام شود تا بتوان به صورت انحصاری طراحی وب سایت را انجام داد. همانطور که بیان شد، وردپرس یک نوع سیستم مدیریت محتوا است که قالب‌های آماده و افزونه‌های رایگانی دارد که می‌توانید به راحتی در اینترنت به آن دسترسی پیدا کنید، اما گاهی این قالب‌ها ممکن است توسط سایتی دیگر مورد استفاده واقع شده باشد؛ به همین دلیل طراحی سایت با وردپرس به صورت اختصاصی باید صورت گیرد.

از طریق طراحی وب سایت با وردپرس می‌توانید برند و محصول مورد نظر خود را بهتر معرفی کنید. هزینه‌های اختصاصی کردن در طراحی وبسایت وردپرسی می‌تواند سایت شما را از دیگران متمایز کند. این امر باعث افزایش اعتبار و ارزش وب سایت شما در بین رقبا بوده و مخاطبان بسیاری را به سایت شما می کشاند.

قالب‌های آماده وردپرس

وردپرس یکی از سیستم‌های رایگانی است که می‌توانید بدون پرداخت هزینه و با یادگیری آن به صورت مجازی، سایت خود را راه اندازی کنید. این سیستم دارای قالب‌های آماده و گرافیک‌ خاص بوده که می‌توانید از آن‌ها برای طراحی وب سایت خود استفاده کنید؛ این قالب‌ها را می‌توانید به صورت رایگان آماده دانلود هست. بسته به کسب و کاری که دارید و هدف سایت مورد نظر خود، می‌توانید قالب مناسبی را انتخاب کرده. با توجه به اینکه کاربران دیگر نیز امکان استفاده از قالب‌های آماده برای ایجاد وب سایت با وردپرس را دارند، ممکن است که سایت شما تکراری باشد و مخاطب‌ تمایلی به استفاده و بازدید از آن پیدا نکنند.

در طراحی وب سایت با وردپرس قالب یکی از ویژگی‌های مهمی است که باید در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید. هدف  سایت وردپرسی در ابتدا جذب بازدید و مخاطب است؛ از همین رو قالب‌های آماده می‌تواند دستیابی به این هدف را تا حدی با مشکل روبرو کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم که با صرف هزینه اندکی از قالب‌های دیگر به صورت اختصاصی برای طراحی استفاده کنید.

ساختن محتوا و مطالب

در ساختن محتوا، وردپرس امکانات خوبی برای ما قرار داده است، از این جمله امکانات عبارت است از: قرار دادن رمز برای مطالب – قرار دادن آدرس جدا برای هر مطلب – ایجاد مطالب در صفحات متوالی به جای گذاشتن اسکرول برای مطالب – آپلود تصاویر و فایل های چند رسانه ای – فرستادن مطلب در تاریخ تنظیم شده بر روی سایت – گذاشتن شلک های معتبر در تایپ ها – دسته بندی مطالب – ابزار وبلاگ نویسی – ابزاری برای قرار دادن محتوا در ستون های کناری – پیش نمایش پست ها؛ تمام اینها امکاناتی می باشد که وردپرس به ما در ساخت محتوا در اختیار ما قرار می دهد. اگر ما یک وبلاگ شخصی داشته باشیم و یا قبلا یک وبلاگ برای خود راه اندازی کرده باشیم با این امکانات آشنا هستیم.

بایگانی و جست و جو در مطالب

امکان دیگری که وردپرس در اختیار ما قرار می دهد گذاشتن جست و جو برای مطالبمان در حوزه وب سایت و یا وبلاگ خودمان می باشد. همچنین وردپرس با توجه به داشتن پایگاه داده، اطلاعات را برایمان به طور خودکار می تواند ذخیره نماید.

ایجاد بخش بحث و نظرات

ما توسط وردپرس می توانیم بخش هایی برای گفت و گو برای کاربران ایجاد نماییم، همچنین می توانیم برای تمام مطالب خود قسمت نظرات را فعال نماییم و از نظرات کاربران استفاده نماییم.

ایجاد لینکستان و مدیریت آن

می توانیم بخشی را توسط وردپرس ایجاد نماییم که در آن لینک های پر کاربرد در اختیار کاربران قرار بگیرد. همچنین این بخش را مدیریت نماییم.

طراحی سایت با وردپرس
امکانات طراحی سایت با وردپرس

افزودن ماژول و افزونه های جدید

طراحان وب سایت با استفاده از ابزار جدید و ارائه شده ، و افزودن آنها به سیستم مدیریت محتوا، از آنها در بخش های مختلف وب سایت و یا وبلاگ خود استفاده می کنند.

مدیریت و سازماندهی مدیریت وب سایت

می توانیم با این امکانات وردپرس، بخش مدیریت وب سایت خود را نیز مدیریت نماییم. سطح دسترسی را برای مدیران تعیین نماییم، پهنای باند سایت را کاهش دهیم و حتی دامنه خود را به فضای دیگر انتقال دهیم.

انعطاف پذیری وردپرس

برنامه وردپرس را برنامه ایی انعطاف پذیر می نامند، زیرا بسیاری از کاربران بدون اطلاعاتی از کد نویسی می توانند با آن کار کرده و وب سایت و وبلاگ خود را مدیریت کنند و مطالب آن را بروز رسانی نمایند. به دلیل این مزیت بسیاری از کاربران برای طراحی سایت خود از آن استفاده می نمایند، گرچه امروزه بسیاری از شرکت‌های طراحی سایت نیز این قابلیت را اضافه کرده‌اند که مشتریان آنها بتوانند به راحتی و بدون دانستن علم کد نویسی مطالب را ویرایش و بروزرسانی کنند. پس بهتر است برای طراحی که اصول بهینه سازی سایت در آن رعایت شده، با شرکت های معتبر طراحی سایت همکاری کنید.

شناخته شدن توسط موتور های جست و جو

طراحی سایت با استفاده از وردپرس این امکان را به ما می دهد که وب سایت خود را به موتورهای جست و جو معرفی نماییم. و همچنین موتور های جست و جو بتوانند وب سایت ما را شناسایی کنند. البته جست و جو در محتوای مطالب ما توسط این موتور ها منوط به طراحی سایت با روش بهینه سازی شده سایت می باشد، اصطلاحا باید تمام موارد به سئو سایت ما رعایت شده باشد. اگر موارد بهینه سازی سایت در طراحی رعایت نشود، موتور های جست و جو در جست و جوی مطالب ما دچار معظل خواهند شد. باید این مورد را در نظر بگیریم وب سایتی که توسط وردپرس  ساخته شده و سایر برنامه های cms آماده دارای سئو ی خوبی نمی باشند، پس موتور های جست و جو فقط در یافتن نام وب سایت می توانند به ما کمک کنند و در موارد جستجوی محتوا برای ما موثر  نمی‌باشند. پس بهتر از به سراغ طراحی سایت با روش های بهینه سازی سایت رفته و از آنها برای طراحی سایت خود استفاده نماییم.

چندزبانه

محیط مدیریت وردپرس با بیش از ۷۰ زبان مختلف و همچنین زبان فارسی آماده‌سازی شده است. اگر با زبان انگلیسی احساس راحتی نمی‌کنید، جای نگرانی نیست. از زبان فارسی استفاده کنید. همچنین یکی از قابلیت های وردپرس این است که محتوای سایت را با کمک افزونه‌های جانبی به زبان‌های مختلف نمایش دهد. سیستم ترجمه عبارت‌ها و پشتیبانی از محلی‌سازی تاریخ، عددها و رشته‌ها در هسته‌ی وردپرس پیاده‌سازی شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *