10 روش افزایش نرخ کلیک سایت یا CTR

افزایش نرخ کلیک سایت

غالبا اکثر سئوکاران در پی افزایش نرخ کلیک سایت یا همان نرخ ctr هستند، به همین دلیل از تکنیک های افزایش نرخ کلیک وب سایت استفاده می کنند. متخصصان سئو به طور معمول بین استفاده بهینه از کلمات کلیدی و استفاده زیاد از آن ها تعادل برقرار می کنند و بر اساس برنامه ریزی مشخصی شروع به تولید محتوا می کنند. ولی در این بین باید به یک موضوع توجه داشت، در صورتی که مخاطبان علاقه ای به محتوای شما نداشته باشند، حتی اگر سایت شما در صفحه اول گوگل باشد، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

از این رو، به جای این که همه سعی تان را صرف سئوی محلی کنید، باید تلاش کنید که رتبه خوبی در نتایج جستجو به دست آورید. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که سعی کنید کاربران را به خواننده و هر خواننده را به مشتری تبدیل کنید و این تنها با افزایش نرخ کلیک شما امکان پذیر است.

نرخ کلیک یا ctr چیست؟

زمانی که مخاطبی در گوگل جستجو می کند، نتایج متفاوتی را پیدا خواهد کرد و تصمیم می گیرد که بر روی چه نتیجه ای کلیک کند. نرخ کلیک درصدی از مخاطبان است که روی سایت شما در نتایج جستجو کلیک می کنند و خرید انواع تبلیغات کلیکی با تعرفه رپورتاژ خبری گوناگون نیز به  همین علت است. نرخ کلیک تعداد نمایش ها تقسیم بر تعداد کلیک ها است.

چرا افزایش نرخ کلیک ارگانیک در سایت مهم است؟

نرخ CTR معیار موفقیتی است که وب سایت می تواند از موتورهای جستجو کسب کند. روش محاسبه نرخ کلیک با تعداد دفعاتی که محتوای وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود تعیین می شود.

ولی عاملی که برای صاحبان مشاغل و متخصصین سئو سایت بسیار اهمیت دارد، در جایگاه اول به رتبه سایت وابسته است، هرچه اشخاص زیادتری مطالب شما را ببینند، احتمال کلیک روی وب سایت شما بیشتر می شود. هر چند که این به فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد.

در صورتی که سعی تان را برای بهبود و افزایش نرخ کلیک ارگانیک سایت متمرکز کنید، می توانید رتبه سایت تان را تا حدود زیادی بهبود ببخشید. زمانی که آدرسی به صورت مکرر مشاهده می شود، الگوریتم های گوگل آن سایت را برای جستجوهای آینده ارزشمند و مهم می دانند.

تکنیک های افزایش نرخ کلیک سایت یا نرخ ctr

در حال حاضر که متوجه شدید نرخ کلیک چیست و به چه دلیل اهمیت دارد، بیایید ببینیم چطور می توان نرخ ctr سایت را افزایش داد.

استفاده از عنوان های طولانی و مناسب

یکی از اصلی ترین تکنیک های افزایش نرخ کلیک سایت، استفاده از عبارات کلیدی طویل است. کلمات کلیدی دم دراز تشریحی هستند و بنابراین با مطالب شما و نتایج جستجو در Google مرتبط می باشند.

هنگامی که مخاطبان یک عبارت کلیدی دم دراز مرتبط با آنچه به دنبال آن هستند مشاهده می کنند، ترغیب می شوند که روی آدرس آن سایت کلیک کنند. این به این دلیل است که می خواهند مطمئن شوند مطالب اطلاعات مورد نیازشان را دارد.

تگ متای مناسب از تکنیک های افزایش نرخ کلیک

یکی دیگر از روش های افزایش نرخ کلیک، استفاده از توضیحات متا موثر است. این تگ در واقع متنی است که در زیر برچسب عنوان شما در نتایج جستجو نمایش داده می شود. توضیحات متا به مخاطبان اجازه می دهد محتوای صفحه شما را بدانند و آنها را ترغیب می کند تا روی مطلب شما کلیک کنند.

بهتر است در این بخش از عبارات کلیدی خود استفاده کنید تا به مخاطبان نشان دهید که پست شما به سوالاتشان پاسخ می دهد.

افزودن تصاویر به پست های سایت

آیا می دانستید که تصاویر می توانند نرخ ctr سایت را افزایش دهند؟ استفاده از عکس ها در پست های سایت یک راه کاربردی برای افزایش نرخ کلیک سایت است. زیرا این المان ها روشی قدرتمند جهت بهبود تعامل سایت با کاربران هستند. علاوه بر انی عکس ها در بخش های ویژه در SERP ها و سایر جعبه های اطلاعات نمایش داده می شوند.

برای استفاده از تصویر باید حتما این موارد را بهینه کنید، به عنوان مثال استفاده از متن جایگزین مناسب می تواند در بهبود سئو تاثیر داشته باشد.

استفاده از url های مناسب

URL صفحه شما یکی از اولین داده هایی است که در SERP ها ظاهر می شود. بنابراین ، باید url های سایت خود را بهینه کنید. یکی از روش های انجام این عمل این است که آن را حتی الامکان توصیفی نمایید.

به عنوان مثال می توانید عبارت کلیدی خود را در URL قرار دهید. این عمل محتوا را تقویت می کند، و علاوه بر این به مخاطبان ثابت می کند که محتوای شما مرتبط است.

مبحث دیگر برای بهینه کردن آدرس صفحه، کوتاه نگه داشتن URL است. این مورد سبب می شود که خواندن برای چشم ساده تر و جذاب تر شود. در نهایت اشخاص زیادتری بر روی آن کلیک می کنند. در صورتی که از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید، بهتر است url صفحات را در بخش تنظیمات پیوند تنظیم کنید.

عنوان های ساده برای افزایش نرخ کلیک

عنوان شما قسمت مهمی از اطلاعاتی است که در SERP ها ظاهر می شود و باید برای درست کردن آن وقت بگذارید. بهترین روش جهت انجام این عمل ساده کردن آن است. در صورتی که عنوان شما ساده باشد و به وضوح مشخص کند که مطلب درباره ی چیست، بی شک کلیک زیادتری دریافت می کنید.

اگر وب سایت شما یک شاخص یا کسب و کار شما یک آژانس تولید محتوا است، می توانید به راحتی در این حوزه پیشرفت نمایید. توجه به اینکه مطلب از یک منبع قابل اعتماد و معتبر است، به مخاطبان اطمینان می دهد که بر روی آدرس کلیک کنند.

نام برند خود را بالای تیتر قرار ندهید: بسیاری از اشخاص نام یا برند خود را قبل از تیتر قرار می دهند. اما باید توجه داشت که این امر سبب کم شدن رتبه وب سایت می شود.

اطمینان حاصل کنید که عنوان شما واضح است: مطمئن شوید که عنوان شما منظور شما را توصیف می کند. این مورد از مهم ترین دلایل افزایش نرخ کلیک به شمار می اید.
یکی از روش های مشاهده پیش نمایش در موتورهای جستجو، استفاده از ابزارهای پیش نمایش محتوا مثل Avid Demand است.

سئو محلی و بومی سازی مطالب سایت

امروزه استفاده از تلفن های هوشمند برای جستجو و یافتن اطلاعات بیشتر از کامپیوتر هاست. اغلب تلفن های هوشمند گزینه ای برای موقعیت مکانی دارند که به گوگل این امکان را می دهد که موقعیت مکانی آن ها را ببیند و مکان های در دسترس را به آن ها نمایش دهد. برای درک بهتر این موضوع به این واژه سئو در اصفهان توجه فرمایید.

تولید محتوای محلی و بومی سازی شده گزینه خوبی برای شرکت های متوسط و کوچک ​​است که فقط در زمینه های خاص و صنایع خدماتی کار می کنند.
با محتوای محلی، می توانید کاربران تان را هدف قرار دهید تا مشتریانی که به دنبال خدمات یا محصولاتی هستند که ارائه می دهید، به راحتی شما را پیدا کنند.

استفاده از Yoast در سایت های وردپرسی

برای کاربران سایت های وردپرسی، یوآست سئو Yoast یکی دیگر از ابزارهای SEO است که می توان از آن برای افزایش نرخ CTR سایت استفاده کرد. پیش از انتشار مطالب سایت، محتوای خود را همان گونه که در SERP نمایش داده می شود بررسی کنید. بعد می توانید بر اساس پیشنهاداتی که یوآست به شما می دهد تغییراتی را در آن مطلب ایجاد کنید.

جمع بندی

افزایش نرخ کلیک در سایت و در نهایت افزایش ترافیک و فروش بیشتر از اهداف اصلی اشخاص و مجموعه هایی است که سایت دارند. به همین دلیل، هنگامی که وارد دنیای وب سایت ها و وردپرس می شوید، باید با روش ها و تکنیک های افزایش نرخ کلیک سایت آشنا شوید تا بتوانید سایت تان را بهتر و بیشتر در دنیای وب نمایان کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *