تولید محتوای سئو شده چیست؟

سئو محتوا

تولید محتوای سئو شده در راستای مقوله بازاریابی محتوا مطرح شده و از این روش تولید محتوا برای کسب درآمد استفاده می شود. هدف اصلی بسیاری از کسب و کارها، تولید محتوایی است که آن ها را به هدف ایده آل خود برساند.

تازه کارها اغلب به دنبال آموزش سئو و آشنایی با استراتژی های رعایت سئو در سایت هستند. اهمیت موضوعی تولید محتوا با استفاده از استراتژی ها و قوانین سئو، همواره سبب پیروی وب مسترها و تولید کنندگان محتوا از این راهکارها شده است. در ادامه اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست می آورید.

آموزش تولید محتوای سئو شده

برای تولید یک محتوای اصولی و با پیروی از نکات و قوانین سئو، ابتدا باید با ماهیت این محتوا آشنایی داشته باشید. چنین محتوایی قابلیت قرارگیری بر روی صفحات اول گوگل را دارد و امتیازات سایت را به طرز قابل توجهی ارتقا می دهد. همچنین این محتوا با هدف جذب مخاطب بیشتر نگارش می شود؛ پس بهینه سازی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

در این حوزه ابزارها و روش های مختلفی برای بررسی سئوی هر محتوا ابداع شده اند که به شما کمک می کنند، محتوای خود را به بهترین نحو بهینه سازی کنید. در این خصوص نحوه نگارش صحیح و دقیق محتوا نیز مورد توجه قرار می گیرد.

همچنین برخی تکنیک ها نیز به جذابیت بیشتر محتوای شما می انجامند. به طور مثال، اگر در ابتدای مقاله پاسخ سوالی که مخاطب به دنبال آن آمده را ندهید، مخاطب اسکرول بیشتری در سایت شما خواهد شد. هر چه کاربر با خواندن محتوای شما کلیک بیشتری در سایت داشته باشد، امتیاز دریافتی از فیلترهای گوگل افزایش می یابد. این مسئله تا حد بسیار زیادی اهمیت تولید محتوای سئو شده را مشخص می کند.

مهمترین نکات تولید محتوا سئو شده

برای تولید چنین محتوایی، قوانین بسیار زیادی وجود دارند؛ اما مهمترین آن ها را به صورت خلاصه در زیر مشاهده می کنید:

تولید محتوای سئو شده
تولید محتوای سئو شده
  • یک محتوای سئو شده از هدینگ ها و عبارات بویلد شده برخوردار است.
  • برای نگارش محتوای اصولی سئو شده تعداد کلمات متن نیز مورد توجه قرار می گیرد. هر چه تعداد کلمه ها در این متون بیشتر باشد، امتیاز دریافتی نیز بالاتر خواهد بود.
  • وجود پاراگراف های کوتاه در این محتوا نیز بسیار مهم است.
  • در این محتوا عکس هایی متناسب با موضوع و ویدیوهای مناسب درج شده است.
  • استفاده از لینک گذاری داخلی و خارجی در متون سئو شده نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مراحل تولید محتوا بر اساس قوانین سئو

تولید محتوا برای سایت در چند مرحله ساده صورت می گیرد؛ تنها کافی است به قوانین کلی رعایت سئو در محتوا دقت داشته باشید. در وهله اول به تعداد کلمات محتوا می پردازیم؛ بهتر است، تعداد لغات به کار رفته در متن محتوا بیشتر از 500 کلمه باشد. اما نوشتن تعداد زیاد لغات به تنهایی برای تولید یک محتوای اصولی کافی نیست؛ باقی مراحل تولید این متون به شرح زیر می باشند:

استفاده صحیح از کلمات کلیدی

در محتوای سئو شده جایگاه درست و اصولی کلمات کلیدی نیز تعریف می شود. تکرار این کلمات باید در طول هر محتوا به اندازه باشد؛ نه کم و نه خیلی زیاد. اولین قسمت مطلب که کلمه کلیدی را در خود جای می دهد، هدر اصلی یا h1 است.

همچنین تکرار این کلمه در h2 , h3 نیز نتایج مثتبی بر سئوی محتوای سایت بر جای می گذارد. این کلمات باید در پاراگراف آخر و متا صفحه نیز قرار داشته باشند. در کل متن نیز کلمات کلیدی به اندازه کافی مورد استفاده قرار می گیرند.

لینک گذاری اصولی

برای این که کیفیت محتوای سایت افزایش یابد، باید برخی از کلمات و عبارات به کار رفته در متن را به عنوان لینک در نظر بگیرید. این کلمات را به سایر بخش های سایت که مطالبی مرتبط دارند، اتصال دهید. به این ترتیب رتبه شما در گوگل افزایش می یابد. همچنین می توانید، از روش های لینک گذاری خارجی نیز در این زمینه استفاده کنید.

استفاده اصولی از عکس و ویدیو

تولید محتوای سئو شده با استفاده از عکس ها و alt image مخصوص آن ها تکمیل می شود. alt  تصاویر مورد استفاده در محتوا باید با کلمات کلیدی مربوط به تصاویر همراه شود. ویدیوهای مرتبط با محتوا نیز در امتیاز سئوی سایت تاثیر گذار هستند.

در پایان ویدیوهای انتخابی می توان از اسم سایت ها و منابع مخصوص استفاده شود. به این ترتیب اعتبار محتوای شما بیشتر خواهد شد. این روش برای ساخت محتوای رپورتاژ نیز کارایی خواهد داشت.

اهمیت نوشتن عنوان مناسب

برای تولید یک محتوای اصولی، اهمیت به کیفیت عناوین انتخابی برای این مطالب نیز مورد توجه قرار می گیرد. یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای امتیاز دادن به سئوی سایت، انتخاب عناوین مناسب است. در این زمینه استفاده از تجربیات سایر همکاران نیز مفید واقع می شود. به این ترتیب رنکینگ سایت مورد نظر مطلوب تر خواهد شد.

تولید محتوای سئو شده

پاراگراف بندی محتوا

پاراگراف بندی یک محتوا نیز تاثیر به سزایی در رعایت اصول و قوانین سئو سایت بر جای می گذارد. در واقع پاراگراف های انتخابی محتوای شما باید به قدری شفاف و روشن باشند که برداشت صحیحی برای مخاطبین سایت و فیلترهای گوگل ایجاد کنند. استفاده از کلمات کلیدی داخل محتوای هر پاراگراف نیز حائز اهمیت است.

دسته بندی اصول و قوانین سئو

تا به این جا با برخی از فاکتورهای مربوط به تولید محتوای اصولی سئو شده آشنا شدید؛ اما هر محتوا برای افزایش اعتبار با انواع دسته بندی های سئو مطابقت داده می شود؛ این دسته بندی ها شامل موارد زیر هستند:

  • سئو داخلی
  • سئو خارجی
  • سئوی فنی

انواع محتواهای سئو شده

برای هر سایت مدل های مختلفی از محتوا تولید می شوند که هر یک از آن ها اهمیت بسیاری برای کسب امتیاز بیشتر دارند. برخی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

  • محتوای مخصوص صفحات ثابت: در صفحاتی مانند صفحه تماس، اطلاعاتی در خصوص خود سایت قرار می گیرد که اغلب ثابت هستند. این نوع محتوا نیز باید بر اساس قوانین سئو فنی، خارجی و داخلی تولید شود.
  • صفحات مربوط به محصولات سایت: در سایت های فروشگاهی در خصوص معرفی هر یک از محصولات نیز اطلاعاتی ارائه می شود. این اطلاعات در کنار تصاویر و ویدیوهای مخصوص به هر محتوا قرار می گیرند.
  • پست های وبلاگی؛ در صفحات وبلاگ سایت نیز فرمت های مختلفی از محتوا قرار می گیرند. این پست ها اغلب جنبه اخباری، آموزشی و… دارند. در ساختار آن ها از تصاویر و ویدیوهای سئو شده نیز استفاده می شود.
  • صفحات فرود سایت: صفحات تبلیغاتی نیز سهم قابل توجهی در وضعیت سئوی سایت خواهند داشت. این صفحات در بدو ورود کاربران مورد توجه آن ها قرار می گیرند. پس باید با دقت کافی تنظیم شوند.

جمع بندی

در فرایند تولید محتوا سئو شده توجه به نقشه تولید و نگارش محتوای متنی بسیار اهمیت دارد. هر محتوایی استفاده از قوانین سئو برای کسب اعتبار بیشتر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این زمینه تاثیر گذاری فیلترها و الگوریتم های جدید گوگل نیز ثابت شده است. پس باید اطلاعات خود را در خصوص این الگوریتم های جدید آپدیت کرده و قوانین آن ها را نیز در محتوای متنی، تصویری و ویدیویی سایت، رعایت کنید. در این گزارش شرح کلی نکات  قوانین این حوزه های کسب درآمد را ارائه کردیم که امید است، مفید واقع شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *