بهینه سازی انکر تکست چیست و چه اهمیتی در سئو دارد؟

انکر تکست چیست

هر آنچه که باید در مورد بهینه سازی انکر تکست بدانید، از جمله بهترین روش ها برای استفاده از انکرتکست در لینک های داخلی و خارجی در این مقاله برای شما بازگو خواهد شد.

Anchor text  در واقع بخشی از یک لینک است که برای کاربران قابل مشاهده است و به دلایل زیادی برای سئو مهم است. آنچه به عنوان متن لنگر می نویسید، هم برای لینک های داخلی و هم برای لینک های خارجی، می تواند بر رتبه بندی شما تاثیر مثبت یا منفی بگذارد از همین رو اهمیت انکر تست در سئو در همین جا مشخص می شود. همچنین ما در این مقاله به به موضوعات زیر در خصوص اهمیت انکر تکست خواهیم پرداخت. و در مقاله دیگر در مورد انواع انکرتکست برای شما مفصل تر توضیح خواهیم داد.

  • انکر تکست چیست؟
  • انکر تکست چه می کند؟
  • اهمیت Anchor text در سئو
  • نکات مهم برای بهینه سازی انکر تکست

انکر تکست چیست؟

Anchor text بخشی از لینک صفحات سایت است که قابل کلیک و مشاهده برای کاربران است. بین تگ لنگر باز و بسته شدن <a href> </a> قرار می گیرد. به طور مثال: a href=”https://example.com”> این یک متن لنگر است</a> نمونه ای از متن لنگر می باشد.

گوگل از مقدار عنوان صفحه به عنوان متن لنگر برای تکه های جستجوی خود استفاده می کند.

انکر تکست چه می کند؟

anchor text انکر تکست تاثیر قوی بر روی موتورهای جستجو و کاربران در مورد صفحه ای که به آن لینک می داده می شود می گذارد.

لینکی که به سایت خود اضافه می کنید می تواند به صفحات دیگر سایت شما (این یک پیوند داخلی است) یا به صفحات سایر وب سایت ها (این یک پیوند خارجی) اشاره کند.

در هر دو مورد، با ارائه یک متن لنگر معنادار، به خزنده‌های موتور جستجو و کاربران کمک می‌کنید تا بفهمند صفحه هدف چیست.

همچنین بخوانید: قیمت سئو

اهمیت انکر تکست در سئو :

اگرچه متن‌های انکر تکست از ابتدای اینترنت وجود داشته است، ولی هنوز هم بسیاری از مدیران وب‌سایت‌ها بهترین شیوه‌ها را هنگام نوشتن آن‌ها برای بهینه سازی انکرتکست، و اهمیت انکرتکست در سئو سایت دنبال نمی‌کنند. برای بهینه سازی انکرتکست بهتر است باید و نبایدهایی را انجام دهید. نوشتن متن لنگر بهینه برای پیوندهای داخلی و خارجی شما می تواند به چندین روش به سئو شما کمک کند.

  • متن لنگر بهینه شده در لینک های داخلی می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا ساختار سایت را درک کنند و به بهینه سازی انکر تکست، شما کمک کند
  • اهمیت Anchor text در سئوی سایت و لینک های ورودی می تواند به شما کمک کند تا برای عبارات جستجوی خاص نسبت به سایر رقبای خود برتری داشته باشید.
  • متن لنگر خوب در پیوندهای خارجی  به کاربران کمک می کند تا بفهمند آیا این پیوندی است که می خواهند روی آن کلیک کنند یا خیر.
  • بهتر است برای بهینه سازی انکرتکست، Anchor text متن معنی دار را انتخاب کنید
  • سعی کنید از انکرتکست معنی دار در لینک های خود استفاده کنید. یک متن لنگر معنادار در این مورد، ایده ای را ارائه می دهد تا برای بهینه سازی انکرتکست، در هنگام کلیک کردن روی پیوند اثر سودبخشی داشته باشد.
  • برای انتخاب متن لنگر بهتر است از کلمات عمومی مانند «اینجا کلیک کنید»، «این»، «این را بخوانید»، «بیشتر بخوانید» و غیره بمنظور صدمه زدن به بهینه سازی انکر تکست سایت خود، جدا خودداری کنید.
  • به منظور بهینه سازی انکرتکست، از متن هایی که با محتوای صفحه لینک شده مرتبط نیستند جدا خودداری کنید.
  • بهتر است از URL یک صفحه به عنوان متن لنگر به منظور بهینه سازی انکر تکست، خودداری کنید در بسیاری از موارد مدیران وب ممکن است از URL یک صفحه (همچنین به عنوان URL برهنه شناخته می شود) به عنوان متن لنگر استفاده کنند. اگرچه این کار هیچ مشکلی ایجاد نمی کند، اما بهترین روش برای بهینه سازی انکر نیست، جایگزین بهتر این است که از عنوان صفحه به عنوان متن لنگر استفاده کنید.
  • برای بهینه سازی انکرتکست Anchor text  بهتر است متن لنگر را کوتاه بنویسید
  • متن لنگر کوتاهی بنویسید که مختصر و بدون کلمات زیاد باشد. اگر Anchor text کلمات زیادی داشته باشد، درک آن برای موتورهای جستجو دشوارتر است و بهینه سازی انکر تکست انجام نخواهد شد.

همچنین بخوانید: شرکت سئو اصفهان

نمونه ای از یک متن خوب:

<a href=”https://example.com”>بهینه سازی انکر تکست</a>

مثالی از متن لنگر “بد”:

<a href=”https://example.com”>اهمیت انکر تکست در سئو به چه شکل می تواند به برتری رتبه سایت شما کمک کند</a>

  • دسترسی به لینک ها باید برای کاربران آسان باشد. بهترین روش ها شامل متفاوت کردن رنگ پیوند با رنگ متن است که دسترسی را راحت و مشخص می کند و باعث بهینه سازی انکرتکست شما در محتوا خواهد شد.

نکاتی که باید برای بهینه سازی Anchor text از آن اجتناب کنید عبارتند از:

افزودن لینک های داخلی برای موتورهای جستجو تنها نقش اصلی برای پیوندهای داخلی است که به کاربران برای یافتن اطلاعات بیشتر کمک خواهد کرد، بنابراین هر زمان که منطقی است، از بهینه سازی انکر تکست و پیوندها استفاده کنید.

می‌توانید از متن لنگر عمومی مانند «بیشتر بخوانید»، «اینجا را کلیک کنید» استفاده کنید، اما زیاده روی نکنید. سعی کنید به دستورالعمل های معنی دار و مختصر پیوندهای خود پایبند باشید تا در بهینه سازی انکرتکست خود موفق تر عمل کنید.

مطالب توصیه شده: بهترین روش برای پیوند داخلی و بهینه سازی انکر تکست می باشد.

Anchor text قسمت قابل کلیک یک لینک است که کاربران می توانند به راحتی با آن ارتباط بر قرار کنند تا به موضوعی که به دنبال آن هستند دسترسی پیدا کنند. بنابراین اهمیت انکر در سئو مهم و ضروری است. چراکه بهینه سازی انکرتکست به موتورهای جستجو سرنخ بزرگی در مورد محتوای صفحه پیوند داده شده می دهد.

درست است که دستورالعمل های گوگل در مورد استفاده از متن لنگر متناقض است. آنها ابتدا به ما دستور می دهند که از مقادیر کوتاه و مختصر استفاده کنیم و سپس ممکن است یک وب سایت را به خاطر این کار جریمه کنند.

با استفاده از مقادیر مختلف برای پیوندهای خارجی و ورودی خود می توانید خود را از دردسر نجات دهید. حفظ تعادل و پرهیز از اغراق همیشه یک روش خوب برای تقویت سئو است. ولی در نهایت، نگران بهینه سازی متن لنگر لینک های داخلی خود نباشید. چنین مجازاتی وجود ندارد. استفاده زا روش های عنوان شده در صورت اینکه بیش از حد و غیر مجاز باشد نهایتا باعث پایین آمدن کیفیت محتوای شما خواهد شد بنابراین محتوای خود را با استفاده از بهینه سازی انکرتکست به اندازه کافی و نه بیشتر پوشش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *