6 روش بهبود رتبه سایت در گوگل و موتورهای جستجو

بهبود رتبه سایت

رتبه سایت در گوگل توسط این موتور جستجوی عظیم با روش های مختلف مشخص می شود. البته فرمول مشخص این کار و الگوریتم های رتبه بندی وب سایت از گوگل به طور کامل محرمانه بوده و هیچکس از مکانیسم دقیق آن اطلاعاتی ندارد. ولی طبق گزارش های منتشر شده توسط این موتور جستجو و بر اساس تجزیه و تحلیل و تجربه می توان گفت که راه های خاصی برای بهبود رتبه گوگل و بهبود رتبه سایت در گوگل وجود دارد. به یک سری از این روش ها و عملیات بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو می گویند.

بهبود رتبه گوگل : بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو

در صورتی که فرد یا مجموعه ای به شما قول می دهد که در مدت زمان کوتاهی بهبود رتبه گوگل را برای سایت شما به ارمغان می آورد، بدانید که این امکان وجود ندارد. غالبا هیچ تضمینی برای دستیابی به نتایج در کوتاه مدت وجود ندارد.

اهمیتی ندارد برای افزایش رتبه سایت در گوگل چه کارهایی انجام داده اید، ولی همیشه به یاد داشته باشید که مهمترین و اصلی ترین عمل در سئو، ایجاد سایتی کاربر پسند و ارائه مطالب مرتبط و خواندنی است.

در صورتی که سعی کنید الگوریتم های گوگل را نادیده بگیرید یا تقلب کنید، طبق مطالعات گوگل، به سرعت متوجه این مبحث می شود و رتبه سایت شما را در صفحات جستجو پایین می آورند که به آن فرآیند پنالتی گوگل می گویند. در ادامه مواردی جهت بهبود رتبه سایت در گوگل بیان خواهیم کرد و به نحوه بالا بردن سئو سایت می پردازیم.

  1. تحقیق عبارات کلیدی جهت بهبود رتبه سایت در گوگل

    تحقیق کلمات کلیدی ابتدایی ترین و یکی از مهم ترین گام ها در بهینه سازی و افزایش سئو سایت در گوگل به شمار می آید. در صورتی که کلمات کلیدی به طور صحیح انتخاب شوند، شانس بیشتری برای موفقیت در سئو سایت خود دارید. در غیر این صورت، همه زحمات بعدی شما برای بهبود سئو سایت بی نتیجه بوده و ارزش حقیقی اش را از دست می دهد.

    تحقیق کلمات کلیدی مناسب در پروسه ی بهینه سازی وب سایت اهمیت ویژه ای دارد، و همچنین نقش بسیار مهمی در گسترش کسب و کار شما و زیاد شدن درآمد و فروشتان دارد.

    بهبود رتبه سایت در گوگل
    بهبود رتبه گوگل

    تحقیق کلمات کلیدی مناسب از چندین لحاظ مهم است:

        • این امر باعث می شود تا پروسه ی سئو و بهینه کردن وب سایت تا حد امکان راحت شود.
        • این عمل هزینه و زمان سئو را تا حدود زیادی کاهش می دهد.
        • بهبود رتبه سایت در گوگل برابر است با افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر، نه فقط افزایش ترافیک ورودی.

    سایت surferseo میگوید: که اولین قدم برای رساندن محتوای خود به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، صرف زمان و تلاش قابل توجه برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی است. به طور خاص، شما باید کلمات کلیدی را شناسایی کنید که مخاطبان هدف شما به صورت آنلاین در جستجوی آنها هستند و سایت شما شانس واقعی برای رتبه بندی مناسب را دارد.

  2. اهمیت عناوین صفحات برای افزایش بهبود رتبه گوگل

    یکی از عوامل مهم و اساسی گوگل جهت مشخص کردن رتبه سایت عنوان صفحات می باشد که در کدهای اچ تی ام ال صفحه و داخل تگ تایتل قرار می گیرد. زمانی که سایتی را در موتور جستجوگر گوگل سرچ می کنید ، نوشته های آبی رنگ بالای لینک ها در حقیقت همان متن داخل تگ تایتل است. در نتیجه انتخاب عنوان مناسب برای صفحات هم از لحاظ جذاب بودن برای مخاطبان و هم بهینه بودن برای گوگل دارای اهمیت فراوانی است.

  3. توجه کردن به لینک های سایت

    پیوندها در واقع روش موتورهای جستجو جهت یافتن صفحات گوناگون در وب هستند،به طور کلی سه دسته لینک وجود دارد:

    1. پیوند هایی که سایر سایت ها به وب سایت شما می دهند؛ که به آن اصطلاحا بک لینک pbn می گویند.
    2. پیوند از یک صفحه در سایت شما به صفحه های دیگر از وب سایت خودتان؛ که اصطلاحا به آن لینک دهی می گویند.
    3. لینک های سایت شما به سایر سایت های دیگر که لینک خروجی نام دارد.

    یک پیوند به طور کلی به عنوان تایید کننده مقصد پیوند در نظر گرفته می شود، لینک هایی که از سایر سایت های مهم دریافت می کنید به این معنی است که سایت شما را تایید می کنند و به آن رای می دهند که تاثیرات خوبی در بهبود رتبه سایت در گوگل دارد.

    لینک دهی داخلی هم موضوع محتوای صفحه را مشخص می کند و به همین دلیل متن لینک یا انکرتکست نیز بسیار مهم است.

    اگر لینک دهی خارجی به سایت های معتبر باشد و برای مخاطب سایت کارآمد باشد، می تواند تاثیرات مثبتی بر تجربه کاربر داشته باشند و رتبه وب سایت را بهبود بخشند.

  4. سرعت بارگذاری سایت عاملی مهم برای بهبود رتبه سایت در گوگل

    آیا سرعت صفحات برای سئو اهمیت دارد؟ پاسخ این پرسش کاملاً مثبت است. موضوع این است که مخاطبان سایتی را که بارگذاری آن بیش از دو یا سه ثانیه طول می کشد دوست ندارند و همچنین این سایت نمی تواند جایگاه مناسبی در گوگل داشته باشد.

    در نتیجه، در صورتی که سایت کندی دارید، سریعا سرعت سایت خود را افزایش دهید. برای این منظور استفاده کردن از ابزارهای سئو نظیر  GTmetrix در شناسایی نقطه ضعف های سایت بسیار مفید است.

    بهبود رتبه گوگل
    بهبود رتبه سایت در گوگل
  5. ریسپانسیو و موبایل فرندلی بودن سایت

    اهمیت سایت های ریسپانسیو برای افزایش رتبه سایت در گوگل را به هیچ عنوان نمی توان انکار کرد. در حال حاضر بیشتر از نیمی از سرچ ها در موتور جستجو به وسیله ی تلفن همراه انجام می شود. بنابراین با اعلام گوگل مبنی بر اهمیت خاص این مبحث در رتبه بندی صفحات و بهبود رتبه سایت در گوگل، به ویژه در آینده، سایت ها باید به صورت ریسپانسیو ایجاد شده و با انواع دستگاه ها از جمله لپ تاپ، تبلت و تلفن موبایل سازگار باشند.

    هر چند که سازگاری طراحی سایت با تلفن همراه کافی نیست، و طراحی سایت باید به نحوی باشد که سایت به سادگی بر روی تلفن همراه قابل استفاده باشد، دکمه ها به راحتی قابل کلیک باشند و متن خوانا و واضح باشد.

  6. قوانین تولید محتوای بهینه بهبود رتبه گوگل

    تولید محتوا یکی از مهم ترین عوامل در افزایش سئو سایت و بهبود رتبه سایت در گوگل است. محتوای یک وب سایت مثل تصاویر، متن و ویدئو می باشد که هر مورد باید به روشی صحیح ساخته شده و در مکان مناسبی در وب سایت قرار گیرند. نوشتار و عکس ها می تواند کاربر را جذب کند و موجب شود تایم بیشتری را در سایت باقی بماند. به همین دلیل است که مقالات جذاب بسیار مهم هستند. از طرفی محتوای سایت یکی از اصلی ترین قسمت هایی است که گوگل در آن می خزند.

    ویرایش یا تغییر محتوای سایت به طور مرتب ضروری است. اگر به مدت یک ماه هر روز مطالبی را در وب سایت قرار دهید و سپس به مدت سه ماه چیزی در وب سایت آپلود نکنید، به سئو سایت شما آسیب می رساند. علاوه بر این روش قرار گرفتن عبارات کلیدی در مطالب بسیار مهم است، استفاده کردن از کلمات کلیدی زیاد یا استفاده نادرست از آنها حتی می تواند رتبه سایت را پایین بیاورد.

    همچنین محتوای متنی مکان مناسبی جهت قرار دادن لینک داخلی در سایت به شمار می آید. بنابراین با ایجاد یک متن مناسب می توانید لینک های داخلی زیادی به سایر صفحات سایت خود بدهید و به بهبود رتبه سایت در گوگل کمک کنید.

جمع بندی

در خاتمه لازم به ذکر است که بیشتر از دویست عامل گوناگون وجود دارد که بر بهبود رتبه سایت در گوگل تأثیر می گذارد، اما همه این عوامل وزن و تاثیر یکسانی ندارند. مواردی که بیان کردیم فقط شمار معدودی از مواردی هستند که نسبتا تاثیر بالایی دارند و در فرآیند توسعه وب سایت کمک شایانی خواهند کرد. ولی با این وجود نمی توان موارد دیگر را نادیده گرفت. خواندنمقالات  آموزش سئو سایت ناژوان بهترین اطلاعات را در این زمینه به شما می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *